logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

افزایش لایک اینستاگرام با ۱۰ راهکار کاربردی

افزایش لایک اینستاگرام با ۱۰ راهکار کاربردی

5/5 - (6 امتیاز)

این روزها که همه مردم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در قرنطینه‌ هستند و بیشتر زمان‌شون رو در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرونند، اهمیت اینستاگرام مارکتینگ در برندینگ، افزایش آگاهی از برند کسب‌وکارها و همچنین پرسنال برندینگ پررنگ‌تر از قبل شده است. در مقاله زیر ۲۲ راهکار کاربردی افزایش لایک اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان تعداد لایک‌های هر پست در اینستاگرام را افزایش داد؟ ( این مسئله هنوز اهمیت دارد)

مرحله‌ی اول: لایک نخرید. (به ما اعتماد کنید.)

مرحله‌ی دوم: از مخاطبان اینستاگرام نپرسید که چه کاری می‌توانند برایتان انجام دهند، بلکه بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید.

به این شکل به این قضیه نگاه کنید: چگونه می‌توانید کاری کنید که پست‌های اینستاگرامتان لایک‌های بیشتری بگیرند؟

چون هدف اینستاگرام نمایش بهترین وجه شما با اشتراک‌گذاری محتوای باارزش برای مردم است. باید تلاش کنید اما اگر آمادگی دارید که بازی را شروع کنید، ۲۲ نکته در اینجا برای شروع به شما ارائه می‌دهیم.

اما صبر کنید، اینستاگرام قرار است لایک‌ها را پنهان کند. با این وجود، آیا هنوز این مسئله اهمیت دارد؟

پاسخ بله است. در اینستاگرام تعداد لایک‌ها هنوز مثل قبل حائز اهمیت است. شاید حتی بیشتر از قبل زیرا برخی از سازندگان گزارش می‌دهند که فالوورها دکمه‌ی قلب را کمتر لمس می‌کنند چون لایک ها پنهان شده‌است.

(احتمالأ نمی‌دانید: در آوریل سال ۲۰۱۹ اینستاگرام شروع به آزمایش پنهان کردن تعداد لایک‌ها (به اصطلاح شمارش لایک‌ها) پست‌ها برای کاربران کانادایی کرد. در جولای، اینستاگرام این آزمایش را در استرالیا، برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژآپن و نیوزیلند نیز گسترش داد.)

درحالیکه هنوز تعداد لایک‌های پست‌هایتان را می‌بینید، اما نمی‌توانید تعداد لایک‌های بقیه را مشاهده کنید. ایده‌ی اصلی این بود که کل تجربه‌ی کاربران در اینستاگرام سالم‌تر و کمتر رقابتی شود. اینستاگرام توضیح داد: «می‌خواهیم دوستانتان بر تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می‌گذارید تمرکز کنند، نه اینکه چه تعداد لایک گرفته‌اید».

فعلأ در حال اجرای آزمایشی هستیم که تعداد کل لایک‌ها و بازدیدهای ویدیوها را برای کاربران کشورهای زیر پنهان می‌کند:

  •       استرالیا
  •       برزیل
  •       کانادا
  •       ایرلند
  •       ایتالیا
  •       ژاپن
  •       نیوزیلند

اما چه بتوانید لایک‌های اینستاگرام را ببینید، چه نبینید، الگوریتم اینستاگرام مثل قبل کار می‌کند.

بنابراین این مسئله چه تأثیری بر برندهایی که به موفقیت اینستاگرام تکیه می‌کنند می‌گذارد؟ بر اساس بررسی اینفلوئنسرهای کانادایی اینستاگرام، وقتی از آنها پرسیده شد که بدترین بخش این تغییر چیست، ۴۱% گزارش دادند که این امر منجر به مشارکت کمتری شده است. (بدترین پیامد: ۱۶% بیان کردند که این تغییر برندهایی که کمتر در دسترس قرار گرفته‌اند را گیج کرده‌است.)

از جنبه ی مثبت، ۳۷% از اینفلوئنسرها در همین مطالعه گزارش دادند که عدم مشاهده‌ی تعداد لایک‌های پست‌های دیگران و عدم نگرانی نسبت به دسترسی عموم به پست‌های دیگران فشار کمتری را برای آنها متحمل کرده و خلاقیتشان را بهبود بخشیده‌است.

اما چه بخواهید چه نخواهید، لایک‌ها هنوز مقیاس کلیدی موفقیت، مشارکت و در دسترس بودن در اینستاگرام به شمار می‌روند.

چگونه به لایک‌های بیشتری برسیم: ۲۲ روش هوشمندانه برای گرفتن لایک‌های رایگان در اینستاگرام

۱.تصاویر خارق‌العاده پست کنید

 

مبادا فراموش کنید که عکاسی قبل از اینکه به یک ابزار بازاریابی تبدیل شود یک هنر بود. همگی باید این حقیقت را بپذیریم که گاهی اوقات ذائقه‌مان فراتر از مهارتمان پیش می‌رود.

در اینستاگرام، هیچ فضایی برای تصاویر «خوب» وجود ندارد. وقت آن رسیده که سطحتان را بالا ببرید. چه مسئله به این معنی باشد که یک دوره ی عکاسی را سپری کنید، چه به این معنا باشد که پول خرج کنید تا تجهیزاتتان را ارتقا دهید، به مزایای آن فراتر از سرگرمی نگاه کنید.

۲.از هشتگ‌های درستی در پست هایتان استفاده کنید

 

در اینستاگرام، بیش از هر بستر رسانه‌ی اجتماعی دیگری، هر هشتگی که استفاده می‌کنید پتانسیل آن را دارد که آن پست – و برندتان به طور کلی – را برای مخاطبان جدیدی باز کند. به استراتژی هشتگتان فکر کنید:

  •       خیلی کلی هشتگ نگذارید (یعنی #سگ) اما خیلی هم جزئی نشوید (یعنی labradoodlesofgreenpoint#).
  •       از تعداد موثری هشتگ استفاده کنید (مطالعات نشان می‌دهد که پست‌هایی با ۹ هشتگ بیشترین مشارکت را دریافت می‌کنند).
  •       آنها را در جای درستی قرار دهید (یعنی در بخش کامنت‌ها).
  •       یک هشتگِ برند شده درست کنید.

هشتگ‌ها به مهارت نیاز دارند زیرا مخاطبان با یک نگاه به هشتگ‌ها متوجه می‌شوند که شما زرنگ و دانا هستید یا ناامید و مستأصل شده‌اید.

راهنمای کامل وب رمز در مورد هشتگ‌ اینستاگرام را مطالعه کنید.

۳.از هشتگ‌ها در استوری و بیو نیز استفاده کنید

 

این مسئله صحت دارد که استوری‌ها و بیوها مستقیمأ لایک اینستاگرام دریافت نمی‌کنند اما با استفاده‌ی استراتژیک از هشتگ‌ها در هر دو بخش می‌توانید طرفداران جدیدی به طور رایگان دریافت کنید.

نکته مثبت: اگر می خواهید همه چیز را خوب جلوه دهید، می توانید هشتگ‌ها را در استوری‌ اینستاگرام پنهان کنید.

۴.مخاطبتان را بشناسید

 

آیا تحقیق بازار هدف را انجام داده‌اید؟ بیش از آن، آیا بین مخاطبان اینستاگرام و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی‌تان به طور کلی تمایز برقرار کرده‌اید؟ آگاهی از  بازاریابی شبکه های اجتماعی  به شما کمک می‌کند تا مخاطبانتان را به درستی درک کنید. برای این که بدانید مخاطبتان چه چیزهایی را دوست دارد، باید او را بشناسید.

۵.در صورت ارتباط، افراد و برندها را تگ کنید

 

از هر دستی بدهید، از همان دست پس می‌گیرید و این مسئله به توجه نیز برمی‌گردد. وقت یک همکار، یک آشنا یا قهرمان کودکی‌تان را تگ می‌کنید، هدفتان این است که نشان دهید چقدر برای آنها ارزش قائلید و این ارزش را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارید.

البته، اگر مخاطب نیز تمایل داشته باشید ارزش شما را ببیند همه چیز بهتر خواهد شد.

۶.کپشن‌های بهتری بنویسید

 

نوشتن کپشن‌های فوق‌العاده در اینستاگرام امری محرز است. سخت‌ترین بخش آن پیدا کردن بهترین کپشن برای برندتان است که البته فرق دارد.

مثلأ وقتی نوبت به نوشتن کپشن می‌رسد، کپشن کوتاه‌تر ضرورتأ بهتر نیست. اگر یک اینفلوئنسر مثل اینفلوئنسرهایی با اخبار زرد هستید، تعریف کردن یک روایت شخصی پیچیده در ده‌ها پست می‌تواند به شما کمک کند تا روابط عمومی خود را با فالوورهایتان را به حداکثر برسانید. در ضمن، اگر سخنگوی یک جنبش جهانی هستید، مثل گرتا تانبرگ، آنگاه مخاطبانتان به توضیحات زیادی نیاز دارند برای اینکه شروع به اقدام کنند.

۷.مکانتان را تگ جغرافیایی کنید

 

علاوه بر تگ غذاها یا فضاهای کاری، تگ جغرافیایی محلی که در آن حضور دارید نیز می تواند افراد زیادی را به سمت شما و لایک کردن تصاویرتان بکشاند.

در ضمن، اگر یک برند با لوکیشن فیزیکی هستید، تگ جغرافیایی به شدت سودمند است است زیرا یک حس صمیمیت را ایجاد می‌کنید.

فقط بخاطر داشته باشید که از مختصات فیزیکی‌تان بر روی نقشه اطمینان حاصل کنید.

۸.به طور ثابت و پیوسته پست منتشر کنید

 

 

به عنوان یک برند در اینستاگرام، دوست ندارید فالوورهایتان را اذیت کنید اما نباید در ذهن آنها کمرنگ شوید. یک تقویم محتوا ابزار فوق‌العاده‌ای برای کمک به زمانبندی تعداد پست‌های لازم برای جلب توجه دیگران است، بدون اینکه کیفیتتان پایین بیاید.

اما بجای اینکه همه چیز را کنار بگذارید تا دو بار در روز پست منتشر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یک ابزار مدیریت رسانه‌ی اجتماعی استفاده کنید که پست‌های اینستاگرامتان را زمانبندی می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید فقط چند ساعت در هفته را صرف جمع آوری پست کنید و بقیه‌ی زمانتان را ذخیره نمایید و تعداد لایک‎های اینستاگرام را تماشا کنید. (یا هر کار دیگری که در این فهرست است را انجام دهید و کسب و کارتان را مدیریت کنید.)

۹.وقتی پستتان را منتشر کنید که فالوورهایتان تماشا کنند

 

 

اینستاگرام پست‌ها را به ترتیب وقایع تاریخی نشان نمی‌دهد، بلکه الگوریتم آن جدیدترین پست را نمایش می‌دهد. یعنی اگر بخواهید جلوی چشم باشید، باید بدانید که مخاطبتان چه زمانی واقعأ در این اپلیکیشن حضور دارد.

۱۰.یک مسابقه لایک کنید و برنده شوید به راه بیندازید

 

مسابقه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هستند. اما یک مسابقه لایک کنید و برنده شوید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش مشارکت در یک دوره‌ی زمانی مشخص است. کلید این مسابقه اطمینان از ارزشمندی جایزه‌تان برای مخاطبان است. جایزه‌تان باید به حدی خاص باشد که فقط طرفداران واقعی را جذب کند، نه افراد فرصت طلب را (یعنی پول نقد، تلفن همراه آیفون یا سفر به دبی را به عنوان جایزه در نظر نگیرید).

۱۱.از دیگران بخواهید دوستانشان را تگ کنند

 

این کار را برای پست‌هایی استفاده کنید که کاربران واقعأ می‌خواهند دوستانشان آن پست را تماشا کنند. همچنین شاید مجبور باشید یک دلیل نیز برای درخواستتان مطرح کنید.

۱۲.پست‌های کاربران دیگر را نیز لایک کنید و کامنت بگذارید

 

الگوریتم اینستاگرام که به طور پیوسته سعی دارد چیزی که مردم می‌خواهند را عرضه کند اکانت‌های فعال را نسبت به اکانت‌های بسته شده در اولویت قرار می‌دهد. اینستاگرام چگونه بسته شدن یک اکانت را محاسبه می‌کند؟ با نظارت بر میزان تعامل بین اکانت‌ها.

بنابراین، اگر می‌خواهید دسترسی‌تان را بیشتر کنید و در نتیجه احتمال گرفتن لایک‌ها را بالا ببرید، جلو بروید و تعامل کنید.

۱۳.در تب اکسپلور ر بدرخشید

 

تب اکسپلورر قرنیه‌ای از تمام محتواهای زیبا و سرگرم کننده‌ای است که اینستاگرام برایتان شخصی‌سازی کرده‌است. برندهایی که در آنجا نمایش داده می‌شوند به شدت مورد بازدید قرار می‌گیرند.

اما برندها چگونه در تب اکسپلورر اینستاگرام ظاهر می‌شوند؟ به طور خلاصه می‌توان گفت که برای شروع باید نرخ مشارکت بسیار بالایی داشته باشید.

قضیه مثل مسئله‌ی معروف مرغ و تخم مرغ است، به ویژه اگر کارتان را به تازگی شروع کرده باشید. اینستاگرام تب اکسپلورر را در جولای سال ۲۰۱۹ ارائه داد.

۱۴.حضورتان در اینستاگرام را در کانال‌های دیگر تبلیغ کنید

 

البته برند شما هرگز محتوای یکسانی را در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر نخواهد کرد یا کارهایی که برندهای دیگر انجام می‌دهند و مردم از آنها متنفرند را انجام نخواهد داد. هنوز هم فالوورهای توییتر یا مشترکین ایمیلتان که از پیج اینستاگرام شما بی‌خبرند را فراموش نکنید.

۱۵.محتوای تولید شده توسط کاربران را پست کنید

 

محتوای تولید شده توسط کاربران در اینستاگرام جالب است زیرا واقعی است. این یک فرصت برای نمایش میزان علاقه ی مخاطبان به شما است.

۱۶.محتوای پشت صحنه را پست کنید

 

مردم کنجکاو هستند. البته آنها دوست دارند همه چیز را درباره‌ی شما و سازمانتان بدانند. به آنها دوشنبه‌های دوست داشتنیتان را نشان دهید، نه شلوغی و کلافگی‌های روز شنبه را.

۱۷.بررسی کند که رقبایتان چه کارهایی انجام می‌دهند

 

این کار جاسوسی نیست، بلکه الهام گرفتن است. (البته اگر خواستید اسمش را جاسوسی بگذارید.)

حالا که لایک‌های اینستاگرام پنهان شده، در یک نگاه به راحتی نمی‌توان متوجه شد کدام پست ها موفق هستند: به ویژه در اکانت‌هایی که به دست رقبایتان اداره می‌شوند. اما با در دست داشتن ابزار درست می‌توانید فهرست‌بندی اجتماعی انجام دهید تا احساسات و گرایشات شخصی را اندازه بگیرید.

۱۸.از دیگران نظرسنجی کنید

 

«مطرح کردن یک سئوال در کپشن» یک توصیه‌ی رایج برای افزایش مشارکت است. اما اکنون که اینستاگرام لایک‌ها را پنهان کرده، انجام یک نظرسنجی غیررسمی در میان مخاطبان می‌تواند فالوورها را تحریک کند تا دکمه‌ی لایک را لمس کنند. همچنین، می‌توانید به طور رایگان بازخورد جمع کنید!

۱۹.میزبان تبلیغات شوید

 

تبلیغات اینستاگرام – نوعی ترویج که در آن برندها و اینفلوئنسرهای مختلف اکانت های یکدیگر را تبلیغ می‌کنند – یک روش هوشمندانه برای جلب توجه فالوورها است. به طور ایده آل، همکاران شما ارزش‌های مشابهی با شما دارند، اما همچنین مخاطبان جدیدی را به پیج شما روانه می کنند.

۲۰.انواع مختلف محتوا را تست کنید

 

آیا مخاطبانتان نقل قول های انگیزشی یا اینفوگرافیک را ترجیح می دهند؟ آیا ویدیو دوست دارند؟ آیا بومرنگ نظرشان را جلب می کند؟ از ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا این موضوعات را تست کنید.

۲۱.طبق گرایشات و مد پیش بروید

 

از قبل برنامه‌ریزی کنید، طوری که تقویم محتواتان تاریخ‌های بزرگ را اعلام کند. چه جمعه سیاه باشد یا روز جهانی سگ، باید مطابق با آنها پیش بروید.

البته، ممکن است گرایشات بصورت آنی ایجاد شوند، بنابراین اگر یک روز بیدار شدید و دیدید همه در مورد مثلأ بیگانگان صحبت می‌کنند، شما نیز در این بحث شرکت کنید.

۲۲.دسترسی تان را با تبلیغات پولیِ اینستاگرام افزایش دهد

 

خب این یکی رایگان نیست. اینستاگرام لیگ بزرگی است، همراه با ۲۵ میلیون کسب‌وکار و ۲ میلیون تبلیغ‌کننده و فیدها به شدت اشباع شده‌اند. اکنون مطمئن نیستید که بهترین محتواتان آنگونه که باید مورد بازدید افراد زیادی قرار گرفته، صرف هزینه برای پست‌های برتر یک استراتژی معتبر جهت رشد دسترسی‌تان می‌باشد.

مشاوره رایگان 24 ساعته