logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

نحوه انتخاب کپشن مناسب برای پست های اینستاگرام

نحوه انتخاب کپشن مناسب برای پست های اینستاگرام

5/5 - (1 امتیاز)

چگونه نوشتن کپشن های مناسب به جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام می انجامد؟

کپشن ها

بخش قابل مشاهده هر پروفایل اینستاگرام مهمترین بخش آن است. عکاسی بی نظیر و عالی یکی از دلایل حفظ فالوورهای شما است، زیرا عکس های شما باعث درگیر شدن ذهن افراد به پروفایل شما خواهد شد. تعداد فالوورهای نمایه به شما در ساخت یک برند جدید، تبلیغ آن و رسیدن به مخاطب جدید کمک می کنند و البته این امر شما را در فروش بیشتر نیز یاری خواهد کرد.

این بدان معنا است که فالوورهای شما باید در پروفایل شما فعال باشند، نه تنها پست های شما را لایک کنند بلکه در مورد آنها اظهار نظر نیز نمایند. اگر نرخ فعالیت فالوورها در نمایه بین ۳ تا ۶ درصد باشد، می توان گفت خوب است. اگر بیشتر باشد، عالی است، اما اگر کمتر باشد، باید استراتژی فعالیت اینستاگرام خود را تغییر دهید.

  • استفاده بهینه از کاراکترها

شرح عکس جایی برای نوشتن داستان های طولانی شما نیست. شما ۲۲۰۰ کاراکتر در اختیار دارید، اما دقت کنید از آن ها به صورت بهینه استفاده کنید. مگر اینکه نمایه شما در مورد به اشتراک گذاری دانشی خاص بوده و این توضیحات در مورد آن الزامی باشد. این عنوان باید زمینه عکاسی شما را تعریف کند، به فالوورهای شما الهام ببخشد و شخصیت برند تان را معرفی کند.

سبک عنوان پست خود را مطابق با سبک و شخصیت برند خود انتخاب کنید. در اینجا، یک نکته بسیار مهم، شناخت مخاطبان شما است. اینستاگرام مکانی دوستانه برای برقراری ارتباط غیر رسمی و آرام است. مخاطبان شما در اینجا انتظار ندارند که پیامهای رسمی را مانند سایر کانالهای رسانه های اجتماعی یا وبلاگ حرفه ای شما دریافت کنند.

یک عنوان زیبا و صریح بنویسید و حس شوخ طبعی خود را دریغ نکنید. البته، گرامر و هجی درست را نیز فراموش نکنید.

  • ایموجی ها

همانطور که گفته شد، اینستاگرام مکانی برای ارتباطات غیررسمی است. استفاده از ایموجی ها یک راه عالی برای نشان دادن حال و هوای فعلی، شخصیت برند و اضافه کردن یک حالت زیبا به کپشن ها است. ایموجی همچنین راهی خوب برای نشان دادن مهمترین قسمت عنوان شما با استفاده از فلش، آتش یا نماد بلندگو می باشد. با استفاده از ایموجی ها سرگرم شوید، اما به یاد داشته باشید که از آنها زیاد استفاده نکنید.

? ?‍? ? ? ? ? ? ?

  • طرح یک سوال

تصویر(۱)

این الگوریتم یکی از مهمترین مواردی است که باید در هنگام مدیریت پروفایل تجاری اینستاگرام خود به خاطر بسپارید. شکی نیست که این الگوریتم میتواند به پروفایل های با بازدید زیاد کمک کند.

تصویری که ارسال می کنید می تواند مردم را ترغیب کند تا عکس شما را لایک کنند. اما عنوانی که زیر عکس نوشته می شود می تواند فالوورهای شما را بیشتر ترغیب کرده تا نظر خود را در مورد عکس ارسال شده درج کنند و یا در بحث مربوط به آن شرکت نمایند.

یک عنوان خوب می تواند کارهای زیادی انجام دهد! اولین کاری که می توانید انجام دهید الهام بخشیدن به فالوورهای خود برای اظهار نظر در مورد پست است. یک ایده عالی این است که یک سوال بپرسید، از فالوور هایتان مشاوره بگیرید یا افراد را ترغیب کنید تا یک تجربه را با شما به اشتراک بگذارند.

نکته :

در بخش فید، اینستاگرام تنها نخستین کلمات کپشن را نشان می دهد. ایده خوبی است که با یک سوال یا یک فراخوان شروع کنید. این رویکرد توجه مخاطبان را به شما جلب می کند و باعث می شود تا آنها بر روی دکمه “نمایش بیشتر” کلیک کنند تا بتوانند توضیحات کامل را بخوانند. قسمت اول عنوان را فوق العاده جذاب بنویسید!

  • یک کپشن خوب برای دعوت به ادامه ماجرا بنویسید.

یک عنوان خوب، عنوانی واضح و مستقیم برای انجام یک کار است. می توانید از مردم بخواهید بر روی لینک موجود در بیوگرافی شما کلیک کنند، در این مرحله استفاده از یک لینک مرورگر کوتاه شده که به راحتی در دسترس و تایپ کردن آن در اینترنت بسیار ساده است، مانند ایده های bit.ly یا کوتاه کننده های دیگر، گزینه خوبی است.

مورد بعدی که می توانید انجام دهید، این است که از مخاطبان خود بخواهید به یک سوال پاسخ دهند، از آنها بخواهید که در بخش نظرات به شخص دیگری برچسب بزنند(تگ کنند). این کار باعث می شود تا افراد جدید به پروفایل شما دعوت شوند. قبل از انجام این کار، به کلماتی که باید استفاده کنید فکر کنید تا مطمئن شوید افرادی که می آیند به پیشنهاد شما علاقه مند می شوند و بیشتر از یک مسابقه یا یک بازدید کوتاه در پروفایل شما باقی می مانند.

  • یک بازی راه اندازی کنید .

شرایط اینستاگرام اجازه رقابت سازمان یافته شده را فراهم میکند. به عنوان سازمان دهنده یک رقابت، از مخاطبان بخواهید پست یا استوری های شما را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند و همچنین دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند. این امر قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را شناخته شده تر کنید.

نکته: اولین کلمات کپشن را “مسابقه” یا “چالش” قرار دهید.

  • مخاطبان خود را مهم جلوه دهید.

نکته مهمی که می تواند به تقویت تعامل بین شما و مخاطبان کمک کند، محتوای تولید شده توسط کاربر است. در حالی که مخاطبان خود را با ارزش و مهم جلوه می دهید و از آنها می خواهید تا کلمه ای در مورد نام تجاری و محصولات شما منتشر کنند، می توانید تصاویر پروفایل آن ها را در پروفایل برند خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود تا آن ها احساس قدردانی کرده و ترغیب شوند تا در معرفی هرچه بیشتر برند شما بکوشند.

  • از طریق پست های اینستاگرام جستجو انجام دهید.

جستجوی داخلی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا پست ها را با هشتگ یا موقعیت مکانی آن ها جستجو کنید. اما وقتی شخصی در مورد شما یا برند تان بدون استفاده از هشتگ یا برچسب زدن پستی منتشر کند چطور؟ در این مورد یک نرم افزار نظارت بر رسانه ها آمده است که آسان ترین و کارآمدترین روش برای نظارت بر همه یادآوری های (منشن های) عمومی در اینترنت از جمله اینستاگرام است.

نکته : از برنامه نظارت بر رسانه استفاده کنید تا در مورد هر پستی که مربوط به شما است، حتی بدون هیچ هشتگ یا برچسبی اعلان دریافت کنید. در اینصورت هیچ پست و موضوعی از دستتان خارج نخواهد شد و به راحتی می توانید به همه پست ها و گفتگوها واکنش نشان دهید و در بحث ها شرکت کنید، که این امر خود باعث رشد نمایه اینستاگرام و برند شما خواهد بود.

چرا موضوع کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها اهمیت دارد؟

ممکن است مشاهیر یا حسابهای محبوبی را مشاهده کنید که عکسهای خود را بدون هیچ گونه کپشنی در اینستاگرام پست کرده و همچنین هزاران لایک و کامنت نیز دریافت می کنند. از طرفی میلیون ها فالوور هم دارند، بدون اینکه حتی کلمه ای درج کنند.

اما بیشتر برند ها و تجارت ها از این ویژگی افراد مشهور برخوردار نیستند و نمی توانند میزان زیادی توجه را بدون درج کپشن در پست ها از مخاطبان خود دریافت کنند.

اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است که بر اساس عکس ها و ویدیو بنیان شده است. یک مؤلفه بصری قوی توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند، اما به تنهایی منجر به کسب نظر و لایک نخواهد شد. اینجا است که یک کپشن چشمگیر و مفهومی حاوی پیام، می تواند به شما کمک کند.

خلاصه

در زیر لیستی کوتاه از مواردی که باید هنگام تهیه زیر نویس پست های اینستاگرام روی آنها تمرکز کنید آمده است:

  • کپشن های مختصری بنویسید.
  • دستور زبان و املا خود را چک کنید.
  • غیر رسمی و بامزه باشید و خصوصیت برند خود را نشان دهید.
  • از ایموجی ها استفاده کنید.
  • افراد را به درج نظر و برچسب زدن دوستان خود ترغیب کنید.
  • سازماندهی مسابقات و چالش ها

کپشن اینستاگرام چیزی جز کلمات و ایموجی ها نیست و البته بخشی از آن مربوط به هشتگ نیز می باشد.

نحوه ویرایش کپشن های اینستاگرام

گاهی اوقات عجله دارید و متوجه نیستید که کلمه ای را اشتباه تایپ کرده اید یا هشتگ های مهم را برای پست خود از دست داده اید. در هر زمان می توانید پست اینستاگرام خود را ویرایش کنید. برای ویرایش کپشن خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی “…” در بالا سمت راست پست ضربه بزنید.
  • منویی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. روی “ویرایش” ضربه بزنید.
  • هنگامی که ویرایش به پایان رسید، روی “انجام” در سمت راست کلیک نمایید، پست اینستاگرام شما به روز می شود.

تصویر (۲)

نتیجه

کپشن پست های اینستاگرام یکی از با ارزش ترین قسمت های یک پست اینستاگرام است و ضروری است که از آن به درستی استفاده کنید. در حالی که روند نوشتن یک کپشن خوب، زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد، اما ارزش دارد که تلاش کنید و چیزی بنویسید که هم برای مخاطبان شما جذاب باشد و هم برای شما در ایجاد روابط، تعامل و تسریع پیشرفت در اینستاگرام ارزشمند باشد.

مشاوره رایگان 24 ساعته