logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

۱۰ مزیت تبلیغات PPC برای کسب وکارهای کوچک

۱۰ مزیت تبلیغات PPC برای کسب وکارهای کوچک

5/5 - (2 امتیاز)

تبلیغات PPC چیست؟

تبلیغات PPC یا پرداخت به‌ازای کلیک یکی از ابزارهایی است که می‌توانید برای ارتقا کسب‌وکارتان در دنیای آنلاین به‌کار ببرید. عملکرد مدل PPC بسیار ساده است و دلیل شهرت آن نیز همین است. به‌طور خلاصه شما تبلیغاتتان را اجرا می‌کنید اما میزان پرداختتان به این بستگی دارد که چند نفر روی تبلیغاتتان کلیک کرده‌اند.

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک سریع‌ترین راه برای اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ و دریافت نتایج فوری می‌باشد. از شناخته شده ترین پلت‌فرم‌های پرداخت به‌ازای کلیک می‌توان به تبلیغات در گوگل ادوردز و بینگ ادز اشاره کرد. در این مقاله به توضیح تبلیغات کلیکی یا تبلیغات PPC و ۱۰ مزیت آن برای کسب‌وکارهای کوچک خواهیم پرداخت.

 مزایای  PPC

 

هدف این مقاله بیان مزایای تبلیغات PPC برای کسب‌وکارهای کوچک از چشم‌انداز کسب‌وکار می‌باشد تا تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید از آن در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید یا خیر؟

۱.نتایج سریع

کسب‌وکارها نیازمند نتیجه گرفتن هستند و لذا دوست دارند که سریع به‌ نتیجه برسند. تبلیغات ppc به شما کمک می‌کند تا نتایج را سریع تر مشاهده کنید. به بیان ساده‌تر اگر شما دارای یک وب‌سایت باشید و آن را اداره کنید می‌توانید به‌سرعت یک اکانت ادوردز درست کنید. تبلیغاتتان را راه‌اندازی کرده و آن‌ها را در شبکه گوگل اجرا کنید و شروع به دریافت ترافیک کنید. این یک نسخه ساده شده از عملکرد PPC می‌باشد، اما من می‌خواستم به شما کمک کنم تا زمانی‌که می‌خواهید به سریع‌ترین روش به مخاطبین هدفتان دست پیدا کنید، PPC برای شما موثر‌ترین گزینه باشد.

۲.نتایج قابل سنجش

 

یک مزیت مهم دیگر از PPC این است که  هر کاری که انجام می‌دهید دارای یک هدف قابل سنجش است. شما می‌توانید هرچیزی که به کمپین PPC مربوط است را بسنجید، از هزینه‌ها گرفته تا سودها، بازدیدها، کلیک‌ها، ویوها و غیره.

از زمانی‌که شما PPC را شروع کردید می‌دانید که چقدر پول خرج کرده‌اید و  از سود و ضرر خودتان اطلاع دارید. گزارش‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکردی (KPI) هستند که اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می‌آورند، این‌ها داده‌هایی هستند که برای دپارتمان‌های بازاریابی و مدیر عامل آن‌ها ضروری می‌باشند.

۳.عدم وجود وابستگی به تغییرات الگوریتمی گوگل و سئو

من عاشق  مباحث سئو سایت هستم و شما باید برای موفقیت بلندمدت دارای یک وب‌سایت سئو پسند باشید و آن را با بهترین استانداردها و روش‌های سئو تطابق دهید. اما یکی از جالب‌ترین چیزها در مورد PPC این است که زمانی‌که شما کمپین سودآوری را ایجاد کردید نیاز نیست نگران گوگل و تغییراتی که راجع‌به الگوریتم‌های رنکینگ خود می‌دهند باشید.

۴.دستیابی به مخاطبین مناسب

به‌هنگام اجرای یک کمپین PPC  شما انتخاب می‌کنید که تبلیغاتتان براساس عواملی همچون کلمات کلیدی، مکان، وب‌سایت، دستگاه، زمان و تاریخ چه زمانی و کجا ظاهر شوند. این انعطاف‌پذیری شما به شما این امکان را می‌دهد که بازار خود را بخش‌بندی کنید و خدمات و محصولات خود را در معرض دید مخاطبین مناسبی قرار دهید.

۵.از فرصت‌های کسب‌وکاری خود نهایت استفاده را بکنید

 

فرض کنید که شما پکیج‌های هاستینگ وب می‌فروشید و یکی از رقبای اصلی شما به‌دلیل مشکلات فنی آفلاین است، این برای شما فرصت خوبی است که PPC راه بیندازید و به آن دسته از مشتریان عصبانی گزینه دیگری پیشنهاد کنید، این کار تنها با  PPC قابل انجام است، چراکه پیاده‌سازی و نتیجه‌گیری سریع در آن ساده است.

۶.شناخت برند

 

شما می‌توانید از PPC  برای هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی مرتبط به صنعت خود استفاده کنید، لذا افرادی که به‌دنبال این کلمات کلیدی می‌گردند مدام تبلیغات شما را می‌بینند؛ اگرچه کلمات کلیدی عمومی باعث فروش زیاد نمی‌شوند اما غیرمستقیم به شما کمک می‌کنند که آگاهی برند خودتان را افزایش دهید و کسب‌وکارتان را به‌عنوان یک راهبر در صنعت معرفی کنید.

۷.از مشتریان محلی غافل نشوید

 

‏ PPC  برای جستجو‌های محلی بسیار موثر واقع می‌شود، افرادی که با استفاده از موبایل‌هایشان به‌دنبال محصولات و خدمات در محدوده خودشان می‌گردند می‌توانند تبلیغات شما را مشاهده کنند، روی آن‌ها کلیک کنند و دستورالعمل دسترسی به فروشگاه شما را دریافت کنند. آمارهای اخیر نشان داده است که ۷۵ درصد از افراد درصورتیکه فروشگاهی را در نتایج جستجو نشان داده باشند بیشتر احتمال دارد که به آن فروشگاه سربزنند. اگر آن‌ها تبلیغات شما را نبینند به احتمال زیاد روی تبلیغات رقبای شما کلیک می‌کنند و شما بدین صورت یک مشتری را از دست داده‌اید.

۸.بودجه مناسب

در PPC هیچ محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد، این شما هستید که انتخاب میکنید برای یک کلیک چقدر بپردازید و برای یک تبلیغات یا کمپین چقدر پول خرج کنید. همانطور که در بالا گفته شد از آنجا که همه چیز قابل سنجش است شما می توانید به‌سادگی تحلیل کنید که آیا سود کرده‌اید و یا ضرر و مطابق با آن تصمیمات خود را اتخاذ کنید. اگر یک کمپین سودآور باشد شما می‌توانید با امنیت بیشتری پول خرج کنید تا زمانی‌که به‌حداکثر ROI برسید.

۹.این بهترین ابزار برای ارزیابی استراتژی‌های بازاریابی برای دیگر رسانه‌ها می‌باشد

یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید .فرض کنید که می‌خواهید تست کنید کدام سرخط محصول و یا نسخه تبلیغاتی در کمپین عملکرد بهتری دارد، کاری که می‌توانید به‌سادگی انجام دهید این است که تبلیغات متفاوتی را در یک کمپین گوگل ادوردز اجرا کنید. برای چند هفته به‌صورت آنلاین آن را پخش کنید و نتایج آن را تحلیل کنید. تبلیغات در گوگل با بیشترین نرخ کلیک به احتمال دارای نسخه جذاب برای کاربران می‌باشد.

۱۰.عملکرد و گزارش‌گیری غنی

پلت‌فرم‌های PPC همانند گوگل ادوردز بینگ ادز، ابزارهایی که برای اجرای کمپین به آن نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کنند، با هم تیمی‌های شما همکاری می‌کنند و داده‌ها و نتایج را تحلیل می‌کنند (گزارش‌گیری). این برای شما به یک مزیت در کسب‌وکار به‌حساب می‌آید چراکه بدون داشتن ابزارهای مناسب و سیستم گزارش‌گیری شما با چشم‌وگوش بسته درحال شنا در دریا هستید. ابزارهای مناسب با استراتژی‌های مناسب بازاریابی نتایج مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. باید چه چیزهای دیگری از PPC بدانید؟

به‌منظور بهره‌وری از مزایایی که در بالا بیان شد باید اطمینان حاصل کنید که:

کمپین‌هایتان بهینه‌سازی شده‌اند، اینکار نیازمند زمان و تلاش است.

باید سناریوها، تبلیغات و استراتژی‌های متفاوتی را تست کنید تا زمانی‌که بدانید چه چیزی به درد کسب‌وکارتان می‌خورد.

شما در PPC متوجه می‌شوید که در کجای این رقابت قرار دارید، ابزارهای زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند بررسی کنید رقبایتان چگونه از PPC استفاده می‌کنند و شما نیز می‌توانید از آن به‌منظور ایده‌پروری استفاده کنید و برای کمپین خود به کار ببرسد.

نتیجه

PPC مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد چراکه می‌توانید با هدف قرار دادن افراد مناسب در زمان مناسب به نتایج سریعی دست پیدا کند. PPC و SEO می‌توانند با هم همکاری کنند تا بهترین نتایج را بگیرید، چرا‌که این دو مولفه‌های اصلی بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

مشاوره رایگان 24 ساعته