logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

۳۳ نکته سئو داخلی که رتبه سایت شما را دگرگون خواهد کرد

سئو داخلی

۳۳ نکته سئو داخلی که رتبه سایت شما را دگرگون خواهد کرد

5/5 - (5 امتیاز)

۳۳ نکته سئو داخلی که رتبه سایت شما را دگرگون خواهد کرد

سئو وب سایت از دو بخش سئو داخلی (onpage seo) و سئو خارجی (offpage seo) تشکیل می‌شود . سئو داخلی مجموعه فرآیندهایی است که برای بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌شود که ارتقای رتبه و افزایش ترافیک سایت را بدنبال دارد. در این مقاله شما را با ۳۳ نکته کاربردی سئو خارجی آشنا خواهیم کرد.

برای اینکه پست‌ها و صفحات وبلاگ در نتایج جستجو قابل مشاهده باشند باید از سئو داخلی یا on-page SEO برای جذب موتورهای جستجو استفاده کنید تا به  آن‌ها در درک، شناخت و رتبه‌بندی مطالب کمک کنید. ما برای کمک به شما در طی این فرایند یک لیست ایجاد کرده‌ایم که از طریق آن هرگز فرصتی برای بهینه‌سازی صفحات وب یا پست‌های وبلاگ خود را از دست نمی‌دهید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی فرایندی است متشکل از بهینه‌سازی صفحات به صورت مجزا از تولید محتوا برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو و افزایش ترافیک سایت .

سئو داخلی شامل تاکتیک‌هایی است که به رتبه‌بندی یک صفحه با استفاده از کلمات کلیدی هدف کمک می‌کند.

در حالیکه سئو داخلی مربوط به بهینه‌سازی یک صفحه از محتوا است اما توسط انواع دیگر جستجوگرها نیز پشتیبانی می‌شود.

سئو داخلی به تنهایی ممکن است برای بدست آوردن رتبه‌بندی بهتر کافی نباشد. بنابراین شما نیاز به استراتژی و سئو فنی دارید تا محتوای صفحه شما بهتر رتبه‌بندی شود و سایت شما به صورت کلی جذاب‌تر به نظر برسد.

در اینجا یک لیست ۳۳ نکته‌ای برای شما آورده‌ایم که  شامل تاکتیک‌‌های مهم فنی است که برای پشتیبانی سئو داخلی خود به آن نیاز دارید.

پیشنهاد آوین نت: تاثیر هاست مناسب بر سئو

چک لیست ۳۳ نکته‌ای سئوی داخلی

بهتر است قبل از انتشار هرگونه صفحه جدید در سایت خود از این لیست استفاده کنید. همچنین می‌توانید این موارد را درمورد محتوای قبلی منتشر شده خود نیز اعمال کنید.

۱.تحقیق در مورد کلمات کلیدی را برای یافتن کلمات کلیدی برتر انجام دهید

یک سئو داخلی منحصر به فرد از پیدا کردن بهترین کلید واژه شروع می‌شود، بهترین کلید واژه‌ها عبارات یا اصطلاحاتی هستند که:

  • به موضوع اصلی یا موضوع محتوا مرتبط است. کلمه کلیدی باید توضیحی دقیق از محتوای شما باشد.
  • به طور مرتب توسط مخاطب مورد نظر جستجو می‌شود. حجم جستجوی کلمه کلیدی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید از بازار هدف ایده‌آل شما به سایت شما ترافیک وارد کند.
  • در توان رقابتی سایت شما است. سایت شما باید صلاحیت کافی برای بالاتر بودن از رتبه سایت‌‌های دیگر که قبلا درمورد آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند را داشته باشد.

۲.یک کلمه کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید

پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب آن را به یک صفحه از مطالب سایت خود اختصاص دهید. بهتر است برای هر صفحه یک کلمه کلیدی هدف اختصاص دهید.

۳.اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی به محتوای دیگری اختصاص نداشته باشد

کلمه کلیدی اصلی هرگز نباید به بیش از یک صفحه از محتوا در سایت شما اختصاص یابد. اگر همان کلمه کلیدی را به بیش از یک صفحه اختصاص دهید می‌تواند باعث بروز مشکلات در کلمات کلیدی شود. در نتیجه موتورهای جستجو نمی‌دانند کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است بنابراین هیچ صفحه‌ای را رتبه‌بندی نمی‌کند. برای یافتن موضوعاتی از این دست می‌توانید از یک چک کننده محتوای تکراری استفاده کنید.

۴. ۳ تا ۵ کلمه کلیدی مرتبط را برای محتوای خود انتخاب کنید

کلمات کلیدی مرتبط اصطلاحات و عباراتی هستند که مترادف هستند یا از لحاظ معنایی با کلمه کلیدی اصلی مرتبط می‌باشند. آن‌ها گاهی به کلمات کلیدی LSI یا کلمات کلیدی که معنایی در آن‌ها نهفته است ارجاع می‌شوند. با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی می‌توانید ۳ تا ۵ کلمه کلیدی پیدا کنید که مربوط به کلید واژه اصلی شما هستند.

۵.برای کلمه کلیدی خود یک برنامه محتوا ایجاد کنید

پس از پیدا کردن کلمه کلیدی اصلی خود باید یک برنامه محتوا برای نحوه استفاده از آن تهیه کنید. تصمیم بگیرید که آیا این کلمه کلیدی در محتوای همیشه سبز یا صفحه فرود آورده شود. همچنین باید تصمیم بگیرید که محتوای شما چه مدت باشد و چگونه می‌خواهد از قیف بازاریابی شما پشتیبانی کند.

  • محتوا را با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دهید. باید محتوایی را ایجاد کنید که آنچه کاربر هنگام جستجو به دنبال آن است را فراهم کند.
  • تصمیم بگیرید که محتوا در کجای قیف فروش شما باشد. از یک الگوی نقشه‌برداری سفر مشتری استفاده کرده و محتوا را متناسب با یک قیف خرید خاص ایجاد کنید.
  • محتوایی ایجاد کنید که از رتبه‌بندی محتوای فعلی بهتر باشد. مطالبی را مرور کنید که در حال حاضر برای کلمات کلیدی شما رتبه‌بندی می‌شوند. سعی کنید صفحه‌ای با ارزش‌تر با سازماندهی بهتر حاوی داده‌های اصلی و غیره ایجاد کنید.

۶.عنوانی بنویسید که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد

عنوانی را بنویسید که هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد. با درج کلمه کلیدی اولیه در ابتدای عنوان باعث می‌شوید موتورهای جستجو آن را بهتر پیدا کنند و با نوشتن یک عنوان توصیفی اما در عین حال مختصر به مخاطبان کمک می‌کنید تا بفهمند که چرا این محتوا ارزشمند است.

۷. از تگ H1 برای برچسب عنوان استفاده کنید

عنوان را با تگ H1 به صفحه خود اضافه کنید. یک تگ عنوان H1 بخشی از کد HTML است که به موتورهای جستجو می‌گوید که عنوان صفحه توضیحی مهم از مطالب صفحه است.

۸. محتوای شما باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد

تعداد کلمات محتوای شما بسته به هدف صفحه و عمق موضوع متفاوت خواهد بود. اما به عنوان بهترین روش بهتر است محتوایی را منتشر کنید که بدنه آن بیش از ۳۰۰ کلمه باشد. در صورت امکان سعی کنید حداقل ۸۰۰ کلمه باشد، زیرا پست‌هایی با تعداد کلمات بیشتر احتمال رتبه‌بندی بالاتری دارند.

۹.محتوای اصلی و دسته اول بنویسید

 

 

محتوایی بنویسید که دست اول باشد و از منابع دیگر کپی نشده باشد. محتوایی که قبلا در سایت شما منتشر شده است را کپی نکنید. اگر سایت شما دارای محتوایی باشد که از سایت‌های دیگر کپی شده است موتورهای جستجو ممکن است سایت شما را جریمه کنند یا صفحه شما را رتبه‌بندی نکنند.

۱۰. محتوای با کیفیت بالا بنویسید

حتی وقتی محتوای خود را فقط به منظور رتبه‌بندی سئو ایجاد می‌کنید همیشه به یاد داشته باشید که اولویت تمرکز شما باید بر روی خوانندگان باشد. محتوایی باکیفیت ایجاد کنید که مفید و دارای ارزش باشد.

۱۱. محتوای خود را ساده و برای سطوح مبتدی بنویسید

نوشتن مطالب با کیفیت بالا به معنای این نیست که یک مقاله تحقیقاتی در سطح کالج بنویسید. در حقیقت دقیقا معنای برعکس دارد. مطلب شما باید برای هر سطح از خواننده مناسب باشد از به کار بردن اصطلاحات پیچیده و تخصصی در آن پرهیز کنید. همچنی سعی کنید جملات و پاراگراف‌های شما کوتاه باشد.

۱۲. تراکم کلمه کلیدی را ۲-۳% در نظر بگیرید

به موتورهای جستجو کمک کنید تا با استفاده از کلمه کلیدی اصلی در کل محتوا، موضوع محتوای شما را تشخیص دهد. بهترین روش استفاده از دو تا سه بار در هر ۱۰۰ کلمه است تا تراکم ۲-۳% ایجاد شود. برای جلوگیری از تکرار کلمات کنید نگذارید کلمات کلیدی شما از این تعداد بالاتر رود.

۱۳. از کلمات کلیدی مرتبط حداقل یک بار در بدنه محتوا استفاده کنید

 

 

به لیست کلمات کلیدی خود مراجعه کنید و هر بار حداقل یک کلمه کلیدی را در نسخه متن خود وارد کنید. سعی کنید این کلمات را به حالت طبیعی در محتوای خود بگنجانید و خود را مجبور به استفاده از آن‌ها نکنید.

۱۴. محتوای خود را قابل اسکن و قابل درک کنید

هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو از محتوایی استفاده می‌کنند که اسکن و درک آن آسان باشد. از محتوا و همچنین قالب‌بندی استفاده کنید که بتوان آن را سریع اسکن و بررسی کرد.

  • محتوا را به زیرنویس‌های توصیفی تقسیم کنید.
  • برای لیست اطلاعات از علائم نگارشی استفاده کنید.
  • برای برجسته کردن نکات مهم از قالب‌بندی مناسب استفاده کنید.

۱۵. از تگ H2 برای زیرنویس‌ها استفاده کنید

با استفاده از تگ H2 به موتورهای جستجو کمک کنید تا زیرنویس‌های موجود در محتوای شما را شناسایی کنند. این زیرعنوان با تگ H2 نیز مانند عنوان شما یک کد HTML است که به موضوع صفحه اصلی مرتبط است.

۱۶. حداقل در یک زیرعنوان از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید

با استفاده از کلمه کلیدی اصلی حداقل در یکی از زیرعنوان‌ها محتوای خود را به کلمه کلیدی اصلی مرتبط کنید. اگر حالت طبیعی و منطقی متن به هم نمی‌خورد از کلمه کلیدی در بیش از یک زیرعنوان استفاده کنید.

۱۷. از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول و آخر متن خود استفاده کنید

با ذکر کلمه کلیدی اصلی در ابتدا و انتهای محتوا به موتورهای جستجوگر نشان دهید که کل محتوا با موضوع اصلی مرتبط است. این کار کمک خواهد کرد تا مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوا برای موتورهای جستجو روشن شود.

۱۸. لینک‌های داخلی مرتبط را اضافه کنید

لینک‌هایی که به سایر سایت‌ها می‌دهید به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کنند. لینک‌های داخلی مرتبط با صفحات دیگر سایت خود را به محتوا اضافه کنید و در صورت امکان از کلمه کلیدی هدف به عنوان متن لینک استفاده کنید.

۱۹. لینک‌های مرتبط به سایت‌های باکیفیت را اضافه کنید

 

 

لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر می‌دهید نیز مانند لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. بنابراین لینک‌های خارجی را نیز با ذکر منبع محتوا در محتوای خود قرار دهید. رتبه الکسا سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده‌اید را بررسی کنید و مطمئن شوید که این لینک‌ها با کیفیت بالا و دارای رتبه الکسای قوی هستند. کاهش رتبه الکسای سایت شما، نشان می‌دهد که راه را درست رفته اید.

۲۰. لینک‌های خارجی را برای باز کردن یک صفحه جدید تنظیم کنید

وقتی کاربر روی لینکی در صفحه شما کلی می‌کند شما نمی‌خواهید آن‌ها سایت شما را به طور کامل ترک کنند. تنظیمات را طوری انجام دهید که هر لینک خارجی برروی یک پنجره جدید باز شود تا حتی اگر کاربر به طور موقت از سایت دیگری بازدید کند وب‌سایت شما باز باشد.

۲۱. حداقل یک تصویر در متن خود قرار دهید

با اضافه کردن حداقل یک تصویر به متن خود محتوا را برای خوانندگان جالب‌تر کنید و به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما با ارزش است.

۲۲. کلمه کلیدی اصلی را به نام فایل تصویر اضافه کنید

قبل از بارگذاری تصویر در وب‌سایت خود نام فایل را با عبارتی ذکر کنید که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.

۲۳. کلمه کلیدی اصلی را در عنوان تصویر اضافه کنید

هنگام بارگذاری تصویر کلمه کلیدی اصلی را نیز به عنوان تصویری که به گرافیک اختصاص داده شده است اضافه کنید.

۲۴. کلمه کلیدی اصلی را به تگ alt تصویر اضافه کنید

در نهایت کلید واژه اصلی را به تگ alt تصویر برای گرافیک اضافه کنید.

۲۵. سایز تصویر را به درستی انتخاب کنید

اندازه تصویر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که این تصویر آنقدر بزرگ نباشد که سرعت بارگذاری سایت را کند کند. قبل از بارگذاری تصاویر در سایت خود فایل‌های بزرگ را فشرده‌سازی کرده و تصاویر را در اندازه صفحه نمایش در نظر بگیرید.

۲۶. یک URL دوستانه برای سئو بنویسید که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد

URL برای صفحه ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد. از اضافه کردن کلمات بیجا، کاراکترهای خاص و کلمات غیرضروری در متن پیوند خودداری کنید.

۲۷. برچسب‌ها و دسته‌های مربوط را اختصاص دهید (اگر پست مربوط به وبلاگ است)

برچسب‌ها و مقوله‌های ارسال وبلاگ محتوای سایت را سازماندهی می‌کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوعات را بهتر درک کنند. اگر محتوای شما یک پست وبلاگ است دسته‌ها و برچست‌هایی را که با موضوع محتوا مرتبط هستند اضافه کنید.

۲۸. عنوان متا را بهینه‌سازی کنید

عنوان متا یک خط است که عنوان محتوا را به موتورهای جستجو می‌گوید. همچنین این عنوان در صفحات نتایج ظاهر می‌شود. عنوان متایی که برای متن خود اضافه می‌کنید نباید بیشتر از ۶۰ کاراکتر باشد و سعی کنید کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن به کار ببرید و آن را طوری بنویسید که کاربر را مجبور به کلیک کردن کند.

۲۹. توضیحات متا بهینه شده را اضافه کنید

 

 

توضیحات متا یک توضیح مختصر از محتوا است که عنوان متا را پشتیبانی می‌کند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا را درک کنند. توضیحات متای شما باید کمتر از ۳۲۰ کاراکتر باشد و شالم کلمه کلیدی اصلی در ابتدای توضیحات باشد. توضیحات متا خوانندگان را ترغیب به کلیک کردن می‌کند.

۳۰. نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته را اضافه کنید

برای اینکه صفحه جذاب‌تر به نظر برسد نشانه‌گذاری‌های ساختار یافته را به صفحه خود اضافه کنید. داده‌های ساختاری کدهای اضافی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند دسته‌بندی‌های خاص در محتوای شما را تشخیص دهند. این کدهای اضافه همچنین می‌تواند منجر به افزایش رتبه سئو شما شود.

۳۱. لینک شبکه‌ها اجتماعی را اضافه کنید

هنگامی که به این طریق محتوا را بهینه می‌کنید باعث می‌شوید تا محتوای شما بیشتر یافت شود. دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به محتوای خود اضافه کنید تا مخاطب بتواند با کلیک برروی آن محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

۳۲. مطالب خود را ویرایش کنید

قبل از انتشار مطالب در صفحه همیشه مطالب را برای خطاهای املایی و دستوری بررسی و ویرایش کنید. این یک بخش اصلی از نوشتن است، زیرا اطمینان حاصل می‌کنید که محتوای شما با کیفیت بالا، معتبر و شایسته نتایج جستجوی برتر است.

۳۳. کار خود را چک کنید

 

قبل از اتمام کار سئو خود یک بار دیگر صفحه را بررسی کنید. از ابزارهایی مانند جستجوگرها در صفحه الکسا استفاده کنید تا محتوای خود را اسکن کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام نکات سئو را در صفحه خود رعایت کرده‌اید.

مشاوره رایگان 24 ساعته