logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

انواع بک لینک و روش دریافت بک لینک با کیفیت

انواع بک لینک و روش دریافت بک لینک با کیفیت

5/5 - (1 امتیاز)

اولین روش برای تقویت سئوی سایت انتشار محتوای جدید با کیفیت بالا است. دومین عامل مهم، داشتن شبکه بک لینک عالی است. یک سایت با تعداد زیادی بک لینک از سایت های معتبر، رتبه بالاتری نسبت به سایت دیگر با بک لینک کمتر یا با لینک هایی از سایت های بی اعتبار، کسب خواهد کرد.

در این مقاله به موضوع بک لینک پرداخته خواهد شد، در مورد چگونگی تأثیر آنها بر سئو، بحث خواهد شد و روشهایی برای ایجاد یک شبکه لینک مؤثر توضیح داده می شود.

نگاهی کوتاه به بک لینک ها و دلیل اهمیت آنها

Backlink چیست؟

بک لینک هر لینکی در وب سایت های دیگر است که به وب سایت شما اشاره می کند.

اگر وب سایت دیگری به شما لینک دهد، شما از آن سایت بک لینک دارید. اگر سایت شما دارای یک لینک خارجی است، این یک بک لینک برای سایت خارجی است.

بک لینک یکی از مهمترین مؤلفه های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) است. الگوریتم Google با دقت طراحی شده است تا در هر جستجویی که یک شخص انجام می دهد، معتبرترین و با ارزش ترین نتایج را ارائه دهد. برای انجام این کار، الگوریتم موتور جستجو تعدادی از عوامل مختلف رتبه بندی را می سنجد که هدف از آن کمک به تعیین میزان اعتبار هر وب سایت است. استفاده از یک استراتژی ایجاد لینک به تقویت تلاش های بازاریابی شما کمک می کند و یکی از عوامل مؤثر برای رتبه بندی شما در موتورهای جستجو است.

داشتن بک لینک نه تنها به بهبود سئو کمک می کند بلکه باعث شناخت برند می شود. این یک تأیید محتوای موجود در صفحه است. وقتی بسیاری از وب سایتهای معتبر به صفحه شما پیوند می دهند، گوگل متوجه می شود که آنچه در صفحه سایت شما است با ارزش است. به طور کلی، وب سایت ها با داشتن بک لینک های بیشتر، در نگاه موتور جستجو اعتبار پیدا می کنند. برای هر صاحب وب سایتی که به SEO اهمیت می دهد، بک لینک یکی از ارکان اصلی وب سایت به شمار می رود. به عبارت دیگر، اگر می خواهید SEO خود را بهبود ببخشید، باید درباره بک لینک ها بدانید.

۹ نوع مختلف بک لینک

برای ساخت بک لینک موثر، باید انواع مختلف بک لینک ها و ارزش نسبی آنها برای نام تجاری خود را بدانید.

در زیر، ۹ نوع مختلف بک لینک توضیح داده شده است:

۱- بک لینک های Dofollow

وقتی شخصی پیوندی را به یک صفحه وب اضافه می کند، به طور پیش فرض، این یک پیوند dofollow خواهد بود. این بدان معنا است که الگوریتم موتور جستجو پیوند را مشاهده می کند و آن را به عنوان یک اعتبار که به وب سایت اختصاص داده است، حساب می کند. برای اینکه یک پیوند، مستقیماً در چگونگی اندازه گیری الگوریتم موتور جستجو در وب سایت تاثیر داشته باشد، باید یک پیوند dofollow باشد.

۲- بک لینک های Nofollow

بسیاری از بک لینکهای موجود وب به صورت dofollow هستند، اما در بعضی موارد، وب سایتها برای برچسب زدن nofollow به یک بک لینک، از کدهای HTML استفاده می کنند. این یک تغییر ساده است که شامل قرار دادن rel = “nofollow” در مقابل href در کد HTML است.

چرا یک وب سایت این کار را انجام می دهد؟ 

سه دلیل اصلی وجود دارد که وب سایتها از پیوندهای nofollow استفاده می کنند:

  • برای مبارزه با comment link spam: به همین دلیل است که ویژگی nofollow ایجاد شد. تعداد زیادی از سودجویان وب سایتهایی را به وسیله کامنت، صرفاً برای دستیابی به لینک ها، نشان می کنند. وب سایت ها می توانند با nofollow کردن تمامی لینک های موجود در بخش نظرات، از تایید ناخواسته وب سایتهای اسپم جلوگیری کنند.
  • برای هشدار دادن به Google در رابطه با لینک های خریداری شده: استفاده اصلی دیگر از پیوندهای nofollow برای اطلاع دادن به Google است. وقتی پیوندی در وب سایت شما از تبلیغ کننده ای است که برای قرار دادن آن لینک هزینه ای را پرداخت کرده است، می بایست از nofollow استفاده کرد. این امر به وب سایت ها این امکان را می دهد تا ضمن ماندن در فضای خوب Google، به درآمدزایی از تبلیغات ادامه دهند.
  • برای جلوگیری از الزام مشاهده همه پیوندهای موجود در سایت: در اصل، nofollow برای دو مورد فوق منظور شده است. اما چندین وب سایت بزرگ تصمیم گرفته اند تا همه پیوندها را در وب سایت خود nofollow قرار دهند، احتمالاً آنها از این روش برای رفع این سو تفاهم که هر پیوند منتشر شده در سایت مربوط به وب سایت هایی با کیفیت بالا است که آنها را تایید کرده اند، استفاده می کنند. برای صاحبان وب سایتی که تعداد زیادی از مطالب را از منابع مختلف منتشر می کنند، این روشی برای پوشش پایه های خود هنگام اجرای استراتژی ایجاد لینک است.

بک لینک های Nofollow همچنان می توانند با معرفی سایت شما به بازدید کنندگان جدید و ارسال ترافیک ارگانیک، برای وب سایت شما ارزش داشته باشند. برخی از کارشناسان معتقدند که این لینک ها دارای ارزش SEO نیز می باشند. اما برای هر کسی که در زمینه ساخت بک لینک کار می کند، درک تمایز بین Dofollow و Nofollow ضروری است.

۳- بک لینک های دایرکتوری

بک لینک های دایرکتوری یکی از آسانترین انواع بک لینک های قانونی برای مشاغل، به ویژه مشاغل محلی هستند. لیست های دایرکتوری مانند موارد مربوط به سازمان های حرفه ای، دفاتر بازرگانی محلی و سایت های بررسی مانند Yelp و Google My Business تقریبا همیشه گزینه ی پیوند به وب سایت تجاری شما را ارائه می دهد.

شما به راحتی می توانید با ثبت کردن وب سایت خود در سایت های قانونی که شامل یک دایرکتوری میباشد، لینک ایجاد کنید.

۴- بک لینک های نشانگر برند

هر زمان که وب سایت دیگری به کسب و کار شما اشاره می کند، این فرصتی برای ایجاد بک لینک است. غالباً وبلاگ نویسانی که در مورد محصولات شما صحبت می کنند، نشریات تجاری که اخبار کسب و کار شما را پوشش می دهند، یا وب سایت های شخص ثالث که شما را در بررسی ها یا گردهمایی محصولات ذکر می کنند، هنگام ذکر نام تجاری شما پیوندی به وب سایت شما وارد می کنند.

یک تاکتیک معمول در ایجاد پیوند، یافتن مقاله هایی در مورد برند در وب است که پیوندی در آن وجود ندارد و سپس می توانید به صاحب وب سایت مراجعه کنید تا از آنها بخواهید لینکی را اضافه کنند.

۵- بک لینک های انتشار صنعتی

اینها یک نوع لینک با ارزش هستند که می توان از طریق روابط عمومی و پست مهمان به دست آورد. این لینک شامل پیوندی به وب سایت شما است که از انتشار آنلاین صنعت شما ناشی می شود. نمونه ای از این می تواند شرکتی باشد که وسایل باغبانی را به فروش می رساند و در وب سایت Better Homes and Garden یک لینک ایجاد کرده است. برای بدست آوردن این لینک ها ممکن است با چالش مواجه شوید، اما ارزش بسیار زیادی برای وب سایت شما دارد (به ویژه اگر آنها dofollow باشند).

۶- بک لینک های Gov و .Edu 

بک لینک در وب سایت، با دامنه های .gov و .edu قابل توجه است زیرا بسیاری از کارشناسان SEO معتقدند که به طور متوسط ارزش بیشتری نسبت به وب سایتهای .com یا .net دارند. این یک قانون مطلق نیست اما آنها به اندازه کافی ارزشمند هستند که بسیاری از مشاوران سئو تلاش های ویژه ای را برای یافتن راه های قانونی برای به دست آوردن پیوند در این نوع سایت ها انجام می دهند.

۷- بک لینک های وبلاگ

در میان وبلاگ های تجاری، شخصی، رسانه ای و سرگرمی تعداد زیادی بک لینک قرار دارند. ساخت پیوندهای وبلاگ معمولاً نسبت به برخی از انواع دیگر بک لینک که توضیح داده شد آسانتر است، اما ارزش آنها به نوع وبلاگ بستگی زیادی دارد. هر وبلاگی که مباحث مربوط به صنعت شما را در بر می گیرد و از اعتبار بالای سئو برخوردار است، یک هدف ارزشمند برای ایجاد بک لینک است. وبلاگ هایی که خوانندگان کمی دارند و شهرت زیادی ندارند، یا وبلاگ هایی که در خصوص صنایع کاملاً نامربوط هستند، معمولاً ارزش وقت شما را ندارند.

برخی از راهکارهای متداول برای ایجاد بک لینک های وبلاگ از طریق پست مهمان (نوشتن پست مهمان “guest posting” یا “guest blogging”، روشی است که در آن یکی از پست های سایت یا وبلاگتان را در وبلاگ فرد دیگری، به منظور ایجاد و ساخت روابط بیشتر، ایجاد ارزش و اعتبار و ایجاد لینک، منتشر می کنید.)، تماس با وبلاگ نویسان برای به اشتراک گذاشتن منابع ارزشمند، یا ارائه یک منبع تخصصی برای یک پست می باشند.

تصویر(۲)

 چگونه مقالات مهمان را منتشر کنید

وقت آن رسیده است که سایتی را پیدا کنید که مایل به انتشار مقاله مهمان شما باشد، روشهای مختلفی برای پیشبرد آن وجود دارد:

  •  وبلاگ هایی را جستجو کنید که پست های مهمان را می پذیرند. به عنوان مثال آنهایی را پیدا کنید که شامل کلمه کلیدی شما، به علاوه کلمات “پست های مهمان” یا “مشارکت” هستند. نتایج میتوانند شما را در جهت درست هدایت کنند.
  • وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که بیشترین تاثیر را دارند. بررسی کنید آیا می توانید در همان سایت هایی که آن ها پست ارسال می کنند، مشارکت نمایید یا خیر.
  •  رسانه های اجتماعی را جستجو کنید. در توییتر یا فیس بوک همان رشته کلمات جستجو که در بالا ذکر شد را جستجو نمایید.

هنگام نوشتن مقاله مهمان، علاوه بر بک لینک که خواننده را به سمت سایت شما سوق می دهد، پیوندهایی به پروفایل رسانه های اجتماعی خود نیز اضافه کنید. شما فرصتی دارید که به مردم روش های مختلفی برای فعالیت در کسب و کار یا وبلاگ خود بدهید، بنابراین از آن بیشترین استفاده را ببرید.

۸- بک لینک های انجمن

انجمن ها یا Forums نوعی وب سایت محبوب هستند که به کاربران آنلاین امکان ارتباط با یکدیگر و تشکیل انجمن را می دهند. هزاران انجمن آنلاین وجود دارد که بر روی طیف گسترده ای از موضوعات تمرکز می کنند، از صنایع تجاری گرفته تا انجمن های متمرکز بر محصول و طرفدار های مربوط به یک بازی و سرگرمی. از آنجا که انجمن ها از محتوای تولید شده توسط کاربر تشکیل شده اند – هر عضو می تواند متنی را ارسال کند – ایجاد پست های انجمن که شامل لینک ها می باشد، آسان است.

اگر در نحوه ساختن بک لینک های انجمن با برنامه جلو بروید- به این معنی که بیش از حد از آن استفاده نکنید و فقط هنگامی که مطلب مفیدی برای افزودن به گفتگو ها دارید، در انجمن های با کیفیت بالا منتشر کنید، این می تواند یک تاکتیک مناسب برای ایجاد لینک باشد. این کار به سادگی انجام می شود، ایجاد پیوند در انجمن به راحتی قابل سوء استفاده است. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، پیوندهایی با کیفیت پایین ایجاد خواهید کرد که باعث می شود نظر موتورهای جستجو نسبت به وب سایت شما بدتر شود.

۹- بک لینک های اسپم

انواع مختلف پیوندهای گفته شده در بالا دارای ارزش های مختلفی جهت کمک به SEO وب سایت شما هستند. اما این نوع از بک لینک مقوله ای است که نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه به طور جدی به شما صدمه می زند. الگوریتم Google وب سایتهایی که دارای لینک های اسپم زیادی هستند را جریمه می کند.

این دسته شامل بک لینک های خریداری شده، پیوندها در دایرکتوری های با کیفیت پایین یا نامربوط و لینک های مربوط به اسپم یا نظرات است. اساساً، اگر پیوندی نتواند ترافیک را به وب سایت شما برگرداند، احتمالاً اسپم است. Google هر روز در تشخیص این که آیا بک لینک ها با استفاده از طرح های SEO ساخته شده اند، پیشرفته تر می شود. بنابراین اگر نمی خواهید جریمه شوید از هرگونه تاکتیکی که غیر مجاز است جلوگیری کنید.

چگونه می توان بک لینک دریافت نمود؟

بر خلاف اقدامات سئو که می توانید در وب سایت خود انجام دهید و کنترل آن را بر عهده دارید، ایجاد لینک نیاز به متقاعد کردن افراد دیگر برای اضافه کردن لینک شما به سایت های آن ها است. این کار را بسیار سخت تر می کند.

تصویر(۳)

مشاغل تجارت الکترونیک می توانند با ارائه محصولات رایگان به وبلاگ نویسان برای بررسی، ارائه سرویس های اسپانسری و انتشار نتایج واقعی تحقیقات (وبلاگ نویسان دوست دارند با آمار و ارقام پیوند برقرار کنند) لینک ایجاد کنند. مشاغل محلی نیز می توانند با همکاری با خیریه های محلی، میزبانی از رویدادهای محلی و اعطای جوایز، بک لینک کسب کنند. همچنین هر وب سایتی می تواند با ایجاد محتوای مفیدی که به اندازه کافی خوب است که سایر وب سایتها بخواهند به آن لینک دهند، پیوند کسب کنند.

ایجاد بک لینک به خلاقیت نیاز دارد، اما تاکتیک های زیادی وجود دارد که ارزش آن را دارد که سایت شما را وارد لیست سیاه گوگل نکند. فقط مطمئن شوید لینک های مورد نظر شما در واقع برای مخاطبان شما و وب سایتی که با آن کار می کنید ارزشمند هستند.

در این بخش، با تمرکز بر کیفیت بک لینک نسبت به کمیت ، به چند روش پرداخته می شود که می توانید سایتهایی را پیدا کنید که به شما پیوند دهند.

  • به دنبال لینک های شکسته باشید

لینک های شکسته می توانند برای شما معدن طلا باشند. اولین قدم این تکنیک یافتن سایت های مرتبط با موضوع شما است . سایتهایی که دارای صفحه منابع می باشند اهداف اصلی هستند. با استفاده از کلمه کلیدی خود، به علاوه کلمه “پیوندها” یا “منابع” جستجو کنید.

پس از یافتن چند سایت، از ابزاری مانند Check My Links استفاده کنید تا پیوندهای شکسته موجود در سایت را پیدا کنید. اگر یکی از پیوندهای شکسته مرتبط به موضوع شما باشد، یک فرصت خوب است.تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک ایمیل دوستانه گزارش لینک خراب را به صاحب سایت ارائه دهید.

توضیح دهید که سایت آنها به منبعی وصل شده است که دیگر در دسترس نیست. هنگام پیشنهاد جایگزین، علاوه بر لینک خود، گزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرید. به این صورت مشخص می شود که قصد کمک کردن را دارید نه فقط التماس برای یک بک لینک.

  • معامله را با یک توصیف، شیرین کنید

با استفاده از این مبحث، شما ممکن است شروع به استفاده از یک روند کنید. بسیاری از راه های دریافت بک لینک شامل ارائه عنوانی به سایت لینک دهنده و سپس درخواست بک لینک است. نوشتن یک توصیف نمونه ای عالی از این رویکرد است.

احتمالاً سایتهایی با اعتبار بالا وجود دارند که هنگام پیشبرد وبلاگ خود از آنها استفاده می کنید. اگر یک سایت پیشرو در زمینه موضوع شما یک منبع با ارزش است، فرصتی بسیار مناسب برای مخاطبان شما نیز وجود دارد که در خصوص آن سایت اطلاع بیابند.

هر ارتباطی بین آن سایت ها و شما می تواند تاثیر مثبتی بر سئو داشته باشد و باعث ایجاد ترافیک بیشتر شود. اگر می خواهید به نوشتن توضیحات بپردازید، پیشنهاد میشود آن را برای سایت های این چنینی تهیه کنید. یک توصیف درخشان، ارزشمند است. تهیه یک توصیف از سایتهای پر ترافیک مربوط به کسب و کار یا وبلاگ شما منجر به کسب تعدادی بک لینک برای شما خواهد شد.

  • ذکر سایتتان بدون لینک را به بک لینک تبدیل کنید

وقتی وبلاگ یا کسب و کار شما در یک مقاله ذکر می شود اما این منبع در واقع به سایت شما پیوند ندارد، این یک هدف بدون زحمت برای درخواست یک بک لینک است.

چه چیزی این رویکرد را بسیار آسان می کند؟ کسی که محتوا را منتشر کرده است، شما را می شناسد و به اندازه کافی در خصوص وبلاگ یا شغل شما فکر می کند که وبلاگ شما را ذکر کرده است. یک ایمیل دوستانه با URL پیشنهادی تقریباً همیشه پاسخ مثبتی دریافت می کند، این یعنی یک بک لینک جدید برای سایت شما به وجود خواهد آمد.

  • با مطالب با کیفیت پیش بروید 

بسیاری از مطالب نادیده گرفته می شوند، اما انواع دیگری وجود دارند که فارغ از موضوع، توجه بیشتری نسبت به سایرین به خود جلب می کنند.

مقالات وبلاگ به طور معمول خوب عمل می کنند اما فرمت های زیر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند:

  •   مقالات لیست شده
  •   آزمونها
  •   مقالات “چگونه”
  •   اینفوگرافیک
  •   فیلم ها

این بدان معنا نیست که شما باید منحصراً روی این فرمت ها تمرکز کنید بلکه استفاده از مطالب با استفاده از یک یا چند نوع از این سبک ها ایده خوبی است.

بک لینک به خصوص به اینفوگرافیک می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. آنها به دلیل آسان بودن در مشاهده، درک و اشتراک گذاری در افزایش ترافیک سایت شما بسیار موثر هستند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که داده های موجود در اینفوگرافیک مرتبط است. هنگامی که به سطح صحیح جزئیات در مورد موضوعی که مخاطبان شما علاقه مند هستند می پردازید، متوجه خواهید شد که این فرمت ها چقدر میتواند موثر باشد.

 

تصویر(۴)

  • مراقب این مسابقه باشید

برخی از دارندگان سایت وقت و تلاش خود را برای ایجاد محتوایی که معتقدند بسیار با ارزش است صرف میکنند که نهایتا شخصی به آن پیوند نخواهد زد.

بررسی کنید که رقبای شما چه کاری انجام می دهند. هشدارهایی ایجاد کنید تا به محض انتشار محتوای جدید توسط رقبا، به شما اطلاع داده شود. آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. در خبرنامه های آنها مشترک شوید. اگر آنها بک لینک های بیشتری نسبت به شما دریافت می کنند، استراتژی های بازاریابی آنها را تحلیل کنید. آنچه انجام می دهند را انجام دهید.

یکی از ابزارهای عالی برای بررسی بک لینک های رقبا ، Monitor Backlinks است. شما می توانید به سادگی URL های بزرگترین رقبای خود را وارد کنید، سپس بنشینید و منتظر یک گزارش هفتگی باشید که تمام لینکهای جدیدی را که کسب کرده اند را شرح دهد.

هنگامی که دقیقاً مشاهده کردید که چه چیزی باعث می شود رقبای شما بک لینک های بیشتر داشته باشند، می توانید جنبه های رویکرد آنها را بازسازی نموده و شروع به کار کنید.

سوالات متداول در خصوص بک لینک ها

در بالا به بسیاری از اصول اولیه در مورد بک لینک ها اشاره شد، اما شما هنوز هم ممکن است در مورد چگونگی عملکرد بک لینک ها سوال کنید. در اینجا به برخی از متداول ترین سوالات پاسخ داده شده است.

چرا بک لینک ها بسیار مهم هستند؟

دو دلیل وجود دارد که بک لینک ها بسیار مهم هستند، هرچند اغلب به یکی از آنها به خوبی توجه نمی شود:

  • آنها به Google و سایر موتورهای جستجو علامت می دهند که وب سایت شما معتبر است و باید در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. آنها به طور گسترده یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سئو محسوب می شوند.
  • آنها به افراد جدید کمک می کنند تا درباره شغل شما آگاه شوند و ترافیک مربوطه را به وب سایت شما برگردانند.

مردم وقت زیادی را صرف تمرکز بر روی اولین مزیت می کنند که قطعاً مهم است. اما هدف نهایی سئو، آسان تر پیدا کردن وب سایت شما توسط افرادی است که به دنبال آنچه شما می فروشید، هستند.

متن لنگر (anchor text) چیست؟

اکثر پیوندهایی که در سراسر وب مشاهده می کنید با عنوان چند کلمه به رنگ آبی که زیر آنها خط کشیده شده نشان داده می شوند. برای دنبال کردن لینک، روی کلمات کلیک می کنید. این کلمات متن لنگر بک لینک هستند.

Google به متن لنگر بک لینک شما توجه می کند. همانطور که Google در صفحه از کلمات کلیدی استفاده می کند، از متن لنگر نیز استفاده می کند تا بهتر بفهمد صفحه شما چیست. هنگامی که یک بک لینک در وب سایت با اعتبار بالا از متن لنگر مورد نظر برای رتبه بندی صفحه استفاده می کند، یک برگ برنده در SEO است. لینکی که بیشتر از متن لنگرهای مختلف نسبت به کلمه کلیدی استفاده می کند، هنوز هم ارزشمند است.

بک لینک بی اعتبار چیست؟

بک لینک بی اعتبار هر پیوندی است که از یک وب سایت با اعتبار پایین ایجاد می شود یا به Google نشان می دهد که از شیوه های ایجاد لینک اسپم استفاده می کنید. Google فقط به پیوندهای جداگانه توجه نمی کند، بلکه هنگامی که نمایه بک لینک شما الگویی را نشان می دهد که در تلاش برای بازی دادن سیستم هستید آن را به خاطر می سپارد. هر بک لینک که این نوع الگو را نشان می دهد، لینک بی اعتبار است.

آیا بک لینک می تواند به سایت شما آسیب برساند؟

بله! به دلیل داشتن پیوندهای اسپم، بسیاری از وب سایت ها جریمه شده اند. شما می توانید یک جریمه گوگل را متحمل شوید که در واقع شما را در لیست سیاه قرار می دهد. یا به دلیل بروزرسانی الگوریتمی که بیشتر لینک های کم کیفیت شما را جذب می کند ناگهان افت رتبه پیدا کنید. در هر صورت، شما ترافیک و دید کاربران را از دست میدهید و بهبود این شرایط می تواند مشکل باشد.

بک لینک سودمند چیست؟

بک لینک سودمند مطلبی است که از وب سایتی تهیه شده که دارای اعتبار سئو است و موضوعات مرتبط با وب سایت شما را در بر می گیرد. ابزارهای SEO اطلاعاتی را در مورد میزان اعتبار وب سایت های مختلف ارائه می دهند، بنابراین نیاز است میزان اعتبار سایت را در زمان تلاش برای ایجاد لینک مدنظر داشته باشید. بهترین بک لینک ها فقط اعتبار SEO را ارائه نمی دهند، آنها همچنین ترافیک مربوطه را به وب سایت شما ارائه می دهند.

چگونه می توان بک لینک ها را از وب سایت خود حذف نمود؟

اگر در گذشته برای بهینه سازی سایت خود دچار اشتباه بوده اید و اکنون متوجه شدید که تعداد زیادی بک لینک با کیفیت پایین در سایتتان قرار دارند که به وب سایت شما آسیب می رسانند، می توانید برای حذف کردن آنها اقداماتی انجام دهید. ابزارهای سئو به شما کمک می کنند تا بتوانید لینک های کم کیفیت را مشاهده کنید. سپس می توانید از ابزار Google’s disavow links برای حذف آنها از پروفایل بک لینک خود استفاده کنید تا Google دیگر آنها را بر علیه شما حساب نکند.

داشتن شبکه لینک عالی در صورتی که می خواهید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و ترافیک بیشتری کسب کنید، بسیار مهم است. سایت هایی که لینک های بسیاری از حوزه های مرتبط دارند، از سایت هایی که فاقد آنها هستند، بهتر می باشند.

در این مقاله، نگاهی گذرا بر این موضوع صورت گرفت که بک لینک چیست، همچنین برخی از روش های تأثیرگذار بر سئو بررسی شد. در ادامه در خصوص چگونگی ایجاد لینک با ارزش و متقاعد کردن صاحبان سایت ها برای اضافه کردن بک لینک شما پیشنهاداتی ارائه گردید.

مشاوره رایگان 24 ساعته