logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

تاریخچه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

تاریخچه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

Rate this post

تاریخچه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.

از خلق و طراحی کاتالوگ درجهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی با جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از طراحی کاتالوگ اصفهان و طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه ها و تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی نیاز تولید کنندگان نبودند.

به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی بازار تولید و محصولات عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا «مخاطبان» بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود با تولیدات و خدمات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند. به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نو پای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت.

به ناچار رفته رفته برای هدایت افکار وسیع جامعه باید چاره ای اندیشید تا با روش جدیدتری بتوان بازار موجود را از دست رقبا ربود و این امر مهم نیاز به نو آوری در عرصه گرافیک را باعث شد. طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و ساخت آن وسیله خوبی بود تا مخاطبان بتوانند راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت آشنایی بیشتر با محصولات تولید شده در وقت و زمان کمتری باشند.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با طراحی لوگو اصفهان کلیک کنید .
پیدایش این ابزار به این شکل به میانه های قرن بیستم و پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد .مفهوم و کاربرد کاتالوگ یا  بروشور به عنوان بخشی از ضروری  ترین ابزار چاپی در میانه های قرن بیست میلادی ظهور کرد ساخت و چاپ این ابزار تبلیغاتی واسطه ای میان مشتری و ارائه دهنده بود تا مخاطبان به واسطه مطالعه  مطالب  و بازدید از عکس ها و تصاویر به صورت یکجا و توام ، با محصول  و خدمات  تولید کنندگان با صرف مدت زمانی کوتاه آشنا بشوند .
پیدایش اولین کاتالوگ ها به صورت دستنویس و نه به شکل امروزی و بدون تکنولوژی چاپ در شهر ونیز ایتالیا مورد کاربرد و استفاده قرار گرفتند بعد از جنگ جهانی دوم و توسعه محصولات و کالاهای صنعتی ، صنعت چاپ به طور شگفت انگیزی پیشرفت کرد و همین امر وضعیت تبلیغات چاپی را رونق بخشید و دگرگون ساخت و از آنجا که بورشور ها و یا کاتالوگ ها می توانستند به کسب و کارها در جهت بازاریابی و کسب مشتری کمک کنند .
پیشنهاد ویژه : برای دیدن تعرفه های طراحی سایت اصفهان ، کلیک کنید.
میان مالکان و صاحبان صنایع محبوب شدند در آن زمان روش های تبلیغاتی همچون آگهی های دیواری ، اعلامیه ها ، طراحی تراکت و تبلیغات شفاهی جای خود را به تبلیغات جدید تر داد یعنی در قرن بیستم کاتالوگ جایگاه خود را در میان تبلیغات و فعالیت های بازاریابی پیدا کرد و به مهمترین ابزار در این زمینه تبدیل شد

مشاوره رایگان 24 ساعته