logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

۷ قانون برای انتخاب رنگ بندی مناسب برای وب سایت

۷ قانون برای انتخاب رنگ بندی مناسب برای وب سایت

5/5 - (4 امتیاز)

رنگ بندی مناسب وب سایت

در برندسازی و طراحی وب سایت، رنگ ها اهمیت زیادی دارند. تحقیقات نشان می دهد که ۹۰٪ تصمیمات خریدهای ناگهانی صرفاً توسط درک رنگها انجام می شوند.

انتخاب یک رنگ بندی مناسب وب سایت همان چیزی است که باعث می شود آن را به یاد ماندنی ، قابل اعتماد ، جذاب و سودآور کند. برداشت اول مهم ترین بخش یک سایت است.

در هنگام طراحی یک سایت، باید با دقت در نظر بگیرید که کدام رنگ ها را به رنگ بندی خود اضافه میکنید و چرا. رنگهای مختلف پیامهای متفاوتی را به بازدید کنندگان شما ارسال می کنند و درک آنها درباره وب سایت شما را تغییر می دهند.

به طور میانگین ۱۵ ثانیه فرصت دارید تا کاربر را متقاعد کنید که در سایت شما باقی بماند و آن را ترک نکند. انتخاب رنگ بندی مناسب برای طراحی وب به شما کمک می کند تا کاربران را با سلیقه های رنگی، عناصر ناوبری زیرکانه و برندهای به یاد ماندنی درگیر کنید.

۷ مرحله برای ایجاد طرح رنگی وب سایت

۱٫ رنگ اصلی خود را پیدا کنید

احتمال دارد که رنگ اصلی خود را قبلاً انتخاب کرده باشید. اگر آرم یا برند تجاری خاصی مدنظر دارید، احتمالاً یک رنگ اصلی وجود دارد که بر طرح ها حاکم است. این رنگ همان رنگی است که نام تجاری شما با آن در ارتباط خواهد بود(رنگ اصلی نام تجاری شما).

۲٫ در مورد تعداد رنگ ها تصمیم بگیرید 

پس از اینکه رنگ اصلی برند خود را انتخاب کردید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید چند رنگ دیگر را به این ترکیب اضافه کنید.

به طور معمول توصیه می شود از ترکیب سه رنگ استفاده کنید. یک طرح رنگ سه گانه، که به طور مساوی در اطراف رنگ اصلی  قرار گرفته اند، یک نقطه شروع خوب است. اگر دارای سه رنگ پر جنب و جوش اولیه باشد، یک پالت سه گانه می تواند کاملاً چشمگیر باشد.

۳٫ در صورت لزوم از رنگ های ثانویه استفاده کنید

مطابقت رنگهای ثانویه با رنگهای اصلی برند شما می تواند یک تضاد باشد اما ناامید نشوید! تعداد زیادی ابزار رایگان هوشمند در اینترنت وجود دارد که این کار را بسیار ساده تر می کند. به عنوان مثال ، می توانید به ColorSpace بروید، کد رنگ مورد نظر خود را وارد کنید و از آن لذت ببرید.

  • منظور از اضافه کردن رنگهای ثانویه چیست؟

 گاهی اوقات یک طرح بیش از چند رنگ اصلی نیاز دارد. این امر به ویژه در مورد وب سایت هایی که دارای محتوا و محصولات صفحه های فرود، مواد فعال سازی، قابلیت  بارگیری و غیره هستند صادق است.

تصویر (۱)

امکان جداسازی بصری عناوین، ستون های فرعی،  زیرنویس ها، دکمه ها و سایر عناصر باعث افزایش نرخ تبدیل و بهبود تجربه کاربر می شود. اگر از این روش استفاده میکنید ارزش دارد به جای جستجوی رنگ های اضافی، سایه ها و رنگ های مختلف رنگ اصلی خود را اضافه کنید. گاهی اوقات سادگی بهترین استراتژی است.

۴٫ رنگ های خنثی خود را فراموش نکنید (خاکستری سفید ، سیاه)

برای ایجاد متن برای عناصر مهم ، یا به عنوان رنگ پس زمینه ، به رنگ های خنثی نیاز خواهید داشت. عملکرد رنگ خنثی در طراحی وب مدرن تقریباً شبیه به فضای سفید است تا به کاربران این فرصت را ارائه دهد که اطلاعات را بهتر در صفحه هضم و اولویت بندی کنند.

ایده خوبی است که برای موارد مختلف از یک رنگ تیره و یک رنگ خنثی استفاده کنید. رایج ترین رنگ های خنثی سفید، سیاه و خاکستری است. شما همچنین می توانید از سایه هایی از رنگ های غالب خود به عنوان رنگ خنثی استفاده کنید، اگرچه این کار کمی دقت بیشتری نیاز دارد.

۵٫ اضافه کردن رنگ های اولیه ، ثانویه و خنثی در مکان های مناسب:

چطور می توانید از طرح رنگ وب سایت استفاده کنید؟ کدام رنگ ها در چه قسمتی به کار می روند و چرا؟

رنگهای اصلی با نام “hot spots” در صفحه وب شناخته می شوند. شما باید از این رنگ های جسورانه و پررنگ استفاده کنید تا توجه کاربران را به خود جلب کنید و آنها را وادار به ماندن در سایت خود نمایید. دکمه های CTA، عناوین، آیکون ها، فرم های بارگیری و سایر اطلاعات مهم باید با استفاده از رنگ های اصلی برجسته شوند.

از رنگهای ثانویه برای برجسته کردن اطلاعات کم اهمیت در وب سایت، مانند دکمه های ثانویه، زیرنویس ها، موارد فعال در فهرست، زمینه ها یا پشتیبانی از مطالب مانند سؤالات متداول و توصیفات استفاده می شود.

از رنگ های خنثی بیشتر برای متن و پس زمینه استفاده می شود، اما می تواند در بخش هایی به خصوص همانند قسمت های رنگی سایت مفید واقع شوند( صرفا برای کمک به  جلب توجه)

۶٫ چندین بار مراحل را طی کنید

هنگامی که در نهایت پالت رنگ خود را ابداع کردید، آن را در سناریوهای مختلف آزمایش کنید. آیا در چاپ ظاهر خوبی خواهد داشت؟ اگر تصمیم به راه اندازی یک خط تولید بگیرید، چه اتفاقی می افتد؟ آیا تاثیری در بازدید کنندگانی که انتظار داشتید، خواهد گذاشت؟

بهتر است چند بار این روند را طی کرده و چند پالت رنگی متفاوت ایجاد کنید. اگر پالتی نتواند تمام الزامات شما را برآورده کند، برنامه B را خواهید داشت.

۷٫ همفکری در هنگام نیاز

ایجاد طرح های رنگی زیبا وقتی که می دانید چه هدفی دارید، چندان دشوار نیست. در اینجا لیستی از ابزارهای مفید وجود دارد که شما را در جستجوی بهترین ترکیبهای رنگ وب سایت راهنمایی می کند.

  •  ColorSpace: این سایت می تواند بر اساس کد رنگ انتخاب شده ، یک طرح کلی رنگ ایجاد کند.
  • Adobe Color : این ابزار حول مفهوم رنگ ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد هر نوع طرح رنگ وب سایت را با چند کلیک ایجاد کنید. همچنین می توانید با کشیدن و رها کردن فایل خود در ابزار، تصویری را برای استخراج کدهای رنگی بارگذاری کنید.
  • Paletton : یکی دیگر از ابزارهای کاربر پسند برای تولید طرح های رنگی زیبا و بدون دانش فنی و طراحی است.

 چرا طرح رنگ وب سایت مهم است؟

تاثیر رنگ بر مغز انسان یک پدیده واقعی است. رنگها تاثیر عمده ای در نحوه پردازش مغز، اطلاعات و دنیای اطراف خود دارند. به عنوان مثال علم نشان داده است که قرمز می تواند ضربان قلب را بالا ببرد، در حالی که رنگ آبی باعث ایجاد آرامش می شود. احتمالاً این مسئله توضیح می دهد که چرا اکثر برندهای دارویی رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب می کنند.

رنگ بندی مناسب وب سایت

حقیقت این است، شما نیازی به یک طراح ندارید تا بتوانید یک رنگ بندی زیبا برای وب سایت تهیه کنید. با درک گسترده ای از روانشناسی رنگ، مبانی نظریه رنگ و ابزارهای مفید، می توانید یک پالت رنگی بسازید که به برند شما هویت بصری قدرتمند می بخشد. رنگ بندی مناسب وب سایت

طراحی وب سایت اصفهان , طراحی فروشگاه اینترنتی 

مشاوره رایگان 24 ساعته