logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

۲۵ تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت

۲۵ تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت

Rate this post

سئو خارجی چیست؟

شما ممکن است در زمان سئو کردن سایت خود به لینک‌ها فکر کرده باشید. لینک‌گذاری بخش غیرقابل انکاری از سئو خارجی سایت می‌باشد اما تمام آن نیست. سئو خارجی سایت به تمام فعالیت‌هایی که در خارج از سایت شما اتفاق می‌افتد تا رتبه‌بندی سایت شما را افزایش دهد و سئو بهتری برای سایت شما بسازد اشاره دارد. که این فعالیت‌ها شامل لینک‌ها، استراتژی‌های شبکه های اجتماعی، بازاریابی تاثیرگذار و غیره می‌شود.

به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ عالی بنویسید و یک اینفلوئنسر لینک آن را در صفحه خود قرار دهد درواقع شما با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یک فعالیت سئو خارج از سایت انجام داده‌اید.اما سوال واقعی اینجاست که آیا سئو خارج از سایت به رتبه‌بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند؟

سئو سایت اصفهان از دو قسمت سئو داخلی (onpage seo) و سئوی خارجی (offpage seo) تشکیل می‌شود. سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در آن شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های دیگر رتبه سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بهبود بخشید. در این مقاله با ۲۵ تکنیک سئو خارجی سایت آشنا خواهیم شد.

درواقع سئو خارج از سایت به موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گوید که دیگران چه احساسی نسبت به وب‌سایت شما دارند. هرچه لینک‌های با کیفیت و نظراتی مثبت بیشتری در سایت شما ثبت شود احتمال اینکه گوگل سایت شما را در رتبه‌بندی بالاتری در نتایج جستجو قرار دهد بیشتر است.

پیشنهاد آوین نت: استراتژی سئو در ۱۱ گام در سال ۲۰۱۹

استراتژی‌های سئوی خارج از سایت

۱.داشتن استراتژی لینک‌دهی داخلی در استراتژی سئو خارجی سایت

آیا می‌خواهید بک‌لینک‌های بیشتری بگیرید؟ برای این منظور اول باید لینک‌های داخلی خود را بهبود بخشید. یک استراتژی لینک‌ سازی داخلی قوی سایت شما را برای لینک‌های خارجی آماده می‌کند. اساسا این کار تاثیری مانند قیف دارد. اگر کسی از طریق لینک برگشتی یا بک‌لینک به سایت شما بپیوندد شما باید مطمئن شوید که صفحه سایت شما بهینه شده است تا او را به صفحات دیگر سایت هدایت کند. استراتژی سئو خارج از سایت شما باید شامل یک استراتژی لینک‌دهی قوی داخلی باشد.

۲.داشتن یک استراتژی بک‌لینک قوی

شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بک‌لینک قوی داشته باشید و لینک‌های برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید.

۳.ایجاد محتوای ماندگار و با کیفیت بالا

من می‌دانم که این راهنمایی و توصیه قبلا به شما داده شده است تا آن را به طور کلی در سئو داخلی سایت خود به کار گیرید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر می‌خواهید به سایت شما لینک دهند باید دلیلی برای این کار به آن‌ها بدهید. تولید محتوای باکیفیت بهترین دلیل برای این موضوع است.

۴.معرفی خود به عنوان یک رهبر تفکر

اگر شما برای اولین بار تخصصی را ایجاد کنید، ارتباط باکیفیت‌تر و قوی‌تری را با مخاطبان خود خواهید داشت. هرچه شما تخصص بیشتری را ارائه می‌دهید محتوای شما ارزشمندتر خواهد بود. در نهایت این امر باعث می‌شود که افراد بیشتری آن را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند. برای ایجاد رهبری تفکر، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما معتبر و مرتبط است .

۵.نقل قول‌ها، مصاحبه‌ها و غیره

اگر می‌خواهید نام خود را در میان مخاطبان یک نام شناخته شده کنید، افراد را به انجام مصاحبه و خواندن نقل‌قول تشویق کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را تخصصی سازید، بلکه باعث افزایش اعتبار نام خود و ایجاد مخاطبان جدید می‌شود و احتمال اینکه مخاطب به سایت شما لینک دهد بیشتر است.

این موضوع به طور معکوس نیز کار می‌کند. به عنوان مثال اگر شما به جمع‌آوری نظر متخصصان و نقل‌قول از کارشناسان صنایع خود نیاز دارید می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و فرصتی را برای مبادله لینک با سایت آن‌ها از آن‌ها بخواهید.

۶.حضور در رسانه‌های اجتماعی قوی به منظور بهبود سئو خارجی سایت

گوگل گفته است هیچ رسانه اجتماعی در بالا رفتن رتبه سایت و سئو داخلی سایت تاثیر مستقیم ندارد. اما مطمئنا به طور غیرمستقیم می‌تواند به سئو خارج از سایت کمک کند. برای این منظور می‌توانید یک قطعه محتوای بزرگ بنویسید و آن را در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند برای شما لینک‌های زیادی را داشته باشد و همانطور که می‌دانید لینک‌ها یک عامل مستقیم رتبه‌بندی هستند.

در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی تعداد لینک‌ها و همچنین اشتراک‌گذاری آن‌ها باعث افزایش رتبه سایت می‌شود. برای بدست آوردن مزایای غیرمستقیم شبکه‌های اجتماعی به یک استراتژی جامع، حضور فعال و برنامه محتوایی قوی نیاز دارید.

۷.ارتباط با اینفلوئنسرها برای سئوی خارجی سایت

اینفلوئنسر کیست؟

کسی که معمولا در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کننده زیادی دارد پست‌های او در معرض دید صدها و حتی هزاران نفر قرار می‌گیرد و توسط مخاطبان زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود و لایک و کامنت دریافت می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطبان زیادی را جذب کنید. این نوع بازاریابی یک بازاریابی انعطاف‌پذیر است وبه شما در شناساندن نام تجاری خود به مخاطبان جدید کمک می‌کند.

تصور کنید اگر یک نفر که شما به او اعتماد و اطمینان دارید یک برند جدید را به شما توصیه کند، احتمال بیشتری دارد که به توصیه او گوش دهید و از آن برند استفاده کنید.

این هسته‌ اینفلوئنسر مارکتینگ است و معمولا شامل فرآیند ۳ مرحله‌ای می‌شود که عبارتند از:

  • شناخت اینفلوئنسر
  • دستیابی به اینفلوئنسر
  • قانع کردن آن‌ها برای حضور در یک یا چند بخش از محتوای شما و اشتراک‌گذاری آن

۸.نظر و تعامل در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها

این روش به رهبری تفکر مرتبط است. درست است که ایجاد نظر و کامنت گذاشتن در وبلاگ‌ها به طور خودکار برای شما لینک‌دهی به همراه ندارد اما باعث می‌شود که نام تجاری شما در انجمن‌ها و وبلاگ‌های مهم به رسمیت شناخته شود.

بنابراین سعی کنید وبلاگ‌های محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید و نظرات خود را در آنجا قرار دهید. قرار دادن کامنت در انجمن‌ها و وبلاگ‌های محبوب ممکن است باعث شناخته شدن شما توسط وبلاگ‌نویس و همچنین تاثیر گذاشتن برروی خوانندگان وبلاگ شود. مشارکت در گفتگوهای یک صنعت به شما کمک می‌کند تا با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و در آینده احتمال لینک‌دهی آن‌ها به سایت خود را داشته باشید.

۹.ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای سئو خارجی سایت

اگر شما یک قطعه محتوایی جالب را ایجاد کرده‌اید بسیار عالی است اما کار شما تمام نشده است.

اطمینان حاصل کنید که با ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ به افراد مناسب دست پیدا می‌کنید. اگر در مکالمات مربوط به صنعت خود در شبکه‌های اجتماعی شرکت کردید باید از وجود بعضی اینفلوئنسرهای اصلی آگاه باشید و مهمتر از همه آن‌ها نیز باید از حضور شما آگاه باشند. با یک تحقیق کوچک می‌توانید بسیاری از وبلاگ‌نویسان و رهبران تفکر در صنعت خود را پیدا کنید.

زمانیکه یک قطعه را در یک وبلاگ معتبر پیدا می‌کنید آن وبلاگ را مورد توجه قرار دهید و برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید یا پیام بفرستید تا ببینید که آیا علاقمند به اشتراک‌گذاری پست شما هستند یا خیر. به یاد داشته باشید که همیشه یک ایمیل اولیه ممکن است نادیده گرفته شود و به همان جا ختم شود بنابراین همیشه ایمیل‌های پیگیری را آماده کنید.

۱۰.تماس با افراد درست

برای پیگیری مواردی که در مورد قبلی گفته شد، شما باید افراد مناسب را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید.

برای این کار نیاز به تحقیقات اولیه دارید. شما باید اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسری که پیدا می‌کنید بیش از یک کاربر معمولی با چند دنبال‌کننده است. دقت کنید که این اینفلوئنسرها چه کسانی هستند و دنبال‌کنندگانشان چقدر به آن‌ها مشتاق هستند.

اینکه کسی در همان صنعتی که شما می‌خواهید فعالیت می‌کند، لزوما به این معنا نیست که مخاطبان هدف او نیز همان‌هایی هستند که شما انتظار دارید. بنابراین برای شناسایی این افراد و شناخت عوامل تاثیرگذار وقت بگذارید. هنگامی که این شخص مناسب را یافتید حالا وقت آن رسیده که با او تماس بگیرید.

برای ارتباط با این افراد تنها به ایمیل دادن اکتفا نکنید، به وب‌سایت آن‌ها بروید و اطلاعات موجود برای شناسایی فردی که قرار است به شما کمک کند تا به سایت شما لینک دهد را در صفحه او بیابید.

۱۱.استفاده از وبلاگ مهمان برای بهبود سئو خارجی سایت

وبلاگ‌نویسی مهمان یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد لینک است. برای شروع این کار باید چند مرحله را دنبال کنید که عبارتند از:

  • تفکر خود را شناسایی کنید.
  • وبلاگ خود را با پست‌های باکیفیت و مرتبط با صنعت خود پر کنید.
  • وبلاگ‌نویسان برتر در صنعت خود و نشریاتی را که آن‌ها به عنوان وبلاگ مهمان در آن مطلب می‌گذارند را شناسایی کنید.
  • برای تبادل لینک با وبلاگ‌های مرتبط ارتباط برقرار کنید.

این‌ها مواردی بود که شما باید برای وبلاگ مهمان آن‌ها را در نظر بگیرید. هنگامی که چند عدد از این وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسان را یافتید سپس با آن‌ها برای تبادل مطلب، تبادل لینک و وبلاگ مهمان صحبت کنید.فراموش نکنید که کیفیت پست‌ها در این مرحله بسیار اهمیت دارد. برای ایجاد یک پست مهمان با کیفیت وقت بگذارید.

۱۲.استفاده از ویدیوها

بر هیچکس پوشیده نیست که ویدیوها جدیدترین محتوای تولید شده این روزها هستند. یوتیوب به تنهایی بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده در روز دریافت می‌کند. شناسایی کنید که چه ویدیویی برای کار شما مناسب‌تر است.به سادگی می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی و قرار دادن لینک‌ها در کانال شروع کنید. فیلم‌های شما نیز باید مانند دیگر محتوای شما بهینه شود.

برای این کار باید کلمات کلیدی را وارد کنید و مطمئن شوید که فیلم‌های شما با کیفیت بالا هستند. صفحه خود را با فیلم‌های مرتبط و لینک‌های محتوایی عمیق بسازید و منتظر باشید تا لینک‌های برگشتی زیادی دریافت کنید.

۱۳.نمایش اسلاید یک راه ارزشمند برای بهبود سئو خارجی سایت

نمایش اسلاید اغلب نادیده گرفته می‌شود اما می‌تواند یک ارزش افزوده برای برنامه‌های سئو خارج از سایت شما باشد.دلیل آن این است که گوگل واقعا نمایش اسلاید را دوست دارد. پس مطمئن شوید که حساب کاربری شما با کلمات کلیدی و لینک‌های داخلی و همچنین دیگر حساب‌های شبکه های اجتماعی بهینه‌سازی شده است.

۱۴.مانیتور کردن تابع برای شناسایی محتوای مشابه

پست‌های تابع به دلایلی بسیار مفید هستند، مهمترین این دلایل این است که شما را در جریان رویدادهای صنعت خود به روز نگه می‌دارد. اما فراتر از آن این یک راه عالی برای نظارت بر اخبار مربوط به صنعت شما و ایجاد پست مناسب است. با این کار شما می‌توانید به مخاطبان بیشتر و جدیدتری دست یابید.

۱۵.مانیتور کردن بک‌لینک‌های سایت خود برای بهبود سئو خارجی سایت

برای اینکه بتوانید یک سئوی خارجی سایت قوی داشته باشید باید پیگیری کنید که در طی یک دوره زمانی چند بک‌لینک و هرکدام چند بار دریافت کرده‌اید. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کند این پیگیری را انجام دهید. استفاده از این ابزارها شما را قادر می‌سازد تا بر تمام بک‌لینک‌های خود نظارت داشته باشید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا کیفیت لینک‌ها را کنترل کنید و مطمئن شوید این لینک‌ها همان‌هایی هستند که مد نظر شما بود و در غیر این صورت اصلاحات را درمورد آن‌ها انجام دهید.

۱۶.ساخت روابط قبل از لینک‌دهی

اینجا جایی است که مشارکت در گروه‌ها، اظهار نظرها و کامنت گذاشتن، کمپین‌های تبلیغاتی و غیره واقعا در کنار هم قرار می‌گیرند. چرا که درست مانند دنیای واقعی ارتباط برقرار کردن واقعا باعث پیوند شما با سایرین و گرفتن لینک‌های بیشتر و همچنین بر سر زبان‌ها افتادن است که شما به آن نیاز دارید.

سعی کنید به خرید لینک یا هر شیوه سئو کلاه سیاه دیگر متکی نباشید و در عوض برای برقراری ارتباط آنلاین و بدست آوردن شناخت از دیگر سایت‌ها تلاش کنید. با این کار خیلی ساده‌تر و بیشتر می‌توانید لینک‌های برگشتی را برای سایت خود دریافت کنید.

۱۷.دسترسی به رسانه‌ها برای بهبود سئو خارجی سایت

دسترسی به خبرنگاران و توصیه‌های آن‌ها یکی دیگر از راه‌هایی است که به شما در بهبود سئو خارج از سایت کمک می‌کند. برخی سایت‌ها به طور خاص برای این منظور ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از طریق این سایت‌ها به روزنامه نگاران موضوع خاصی را ارسال کنید و از آن‌ها در رابطه با آن موضوع درخواست کمک کنید. اگر کار آن‌ها با تخصص شما مرتبط باشد می‌توانید از آن‌ها برای لینک‌دهی به سایت خود درخواست کنید.

۱۸.تمرکز برروی محتوای منحصر به فرد

محتوای جذاب همیشه محتوایی است که غیرمنتظره باشد. بنابراین نگران نباشید که چند قطعه طنز در محتوای سایت خود ایجاد کنید. محتوایی که باعث ایجاد احساسات در مخاطبان شود به احتمال زیاد از طریق آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

۱۹.ایجاد تصاویر

اگر شما توانایی ایجاد تصویر با کیفیت بالا را دارید (به خصوص اینفوگرافیک)، حتما باید این کار را برای بهبود سئو خارج از سایت خود انجام دهید. نه تنها به این دلیل که تصاویر به سرعت قابل انتقال هستند، بلکه به این دلیل که ۷۴ درصد از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی از این روش استفاده می‌کنند

که این رقم از وبلاگ‌ها که ۶۸ درصد است و ویدیوها که ۶۰ درصد است بیشتر می‌باشد که منجر به موفقیت سایت شما و لینک‌دهی بیشتر خواهد شد. سعی کنید تصاویر خود را بهینه‌سازی کنید. به این ترتیب زمانکه شخصی تصویر شما را به اشتراک می‌گذارد لینک شما نیز در صفحه‌ای که تصویر در آن درج شده قرار خواهد گرفت.

۲۰.ارائه تخصص خود به دانشگاه‌ها

بیشتر توجه گوگل به لینک‌های با کیفیت و معتبر است. به همین دلیل است که همه به دنبال تولید چنین لینک‌هایی هستند. لینک‌های علمی و آکادمیک برای افزایش رتبه شما بسیار عالی است.

برای این منظور از تخصص خود را به دانشگاه‌ها و کالج‌ها بفرستید. به دنبال هر برنامه‌ای که با کسب‌وکار یا صنعت شما مرتبط است باشید و سعی کنید منابع مرجعی مفیدی برای آن ارائه دهید.

۲۱.بررسی لینک‌های شکسته در سایر سایت‌ها

استراتژی لینک‌های شکسته به این صورت کار می‌کند که شما لینک‌ها را در یک سایت دیگر بررسی و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنید، لینک‌های شکسته را پیدا می‌کنید و با مالک سایت دمورد آن‌ها تماس می‌گیرد. برای دریافت مزایای این استراتژی خودتان را آماده کنید که کس دیگری هم لینک‌های خراب سایت شما را پیدا کند. به این ترتیب هنگامی که شما با صاحب سایت تماس برقرار می‌کنید می‌توانید لینک‌های شکسته او را با مقالات خود جایگزین کنید. یا به سادگی بخواهید که لینک‌های شما را جایگزین لینک‌های شکسته خود کنند.

اما چرا این استراتژی کار می‌کند؟ از آنجایی که هیچکس لینک‌های خراب را دوست ندارد و این لینک‌های خراب باعث از دست دادن مشتریان بالقوه یک سایت می‌شود این استراتژی بسیار کار آمد است.

درواقع شما به آن‌ها کمک کرده‌اید تا لینک‌های خراب خود را بیابند و شانس بیشتری دارید تا آن‌ها نیز به شما کمک کنند.

۲۲.ایجاد پست‌های راهنمای اصلی و مطالعات

یک پست راهنما (پست مرجع)، تحقیقاتی یا یک چک لیست می‌تواند یک راه عالی برای ساخت لینک‌های برگشتی باشد. اگر محتوای شما اصلی و مرتبط است بیشتر احتمال دارد که لینک‌هایی را از این طریق دریافت کنید چراکه اینترنت در حال حاضر به این محتوا نیاز دارد.

بنابراین اگر شما یک تحقیق درست با داده‌های اصلی انجام دهید مطمئنا وبلاگ‌نویسان و نویسندگان از آن استفاده کرده و به آن لینک خواهند داد. این بدان معنی است که در اصل آن‌ها مجبورند که به مطالعات اصلی و راهنمایی‌های شما لینک دهند.

این کار لزوما به معنای یک تحقیق بزرگ و یک بار بزرگ برای شما نیست، بلکه می‌توانید این کار را با نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات دقیق نیز انجام دهید.

۲۳.ایجاد یک رویداد

ایجاد یک رویداد یا یک هدیه بزرگ می‌توان یک راه عالی برای جلب نظر مطبوعات به کسب‌وکار شما باشد. شما باید برای این کار اطلاعات این رویداد را در سایت خود قرار دهید. این کار همچنین یک راه عالی برای ایجاد لینک‌ها به صفحه رویداد شما است.

۲۴. نوشتن رضایت‌نامه

این یک راه بسیار ساده است. کافی است یک رضایت‌نامه برای یک محصول مشابه بنویسید تا بتوانید به سادگی از این طریق لینک بگیرید. زیرا آن‌ها دوست دارند که دیگران نیز رضایت شما را از محصولات آنان ببینند و به این ترتیب به وب‌سایت شما لینک خواهند داد.

۲۵. به دیگران لینک دهید و اجازه دهید از این لینک‌دهی باخبر شوند

این طبیعی است که شما لینک‌هایی را از دیگران به محتوای خود اضافه کنید. شما این کار را انجام می‌دهید زیرا محتوای آن‌ها به محتوای شما مربوط است یا برای مخاطبان مفید است و به پشتیبانی از مقاله شما کمک می‌کند.

زمانیکه این کار را می‌کنید اجازه دهید نویسنده آن از این موضوع مطلع شود. این کار نه تنها به ایجاد رابطه بین شما و آن‌ها کمک می‌کند بلکه ممکن است آن‌ها نیز به سایت شما در آینده لینک دهند.

شروع به کار سئوی خارجی

سئو خارج از سایت یک بخش جدایی ناپذیر از بهینه‌سازی وب‌سایت و افزایش بازدید سایت و جذب مخاطب است. استراتژی‌هایی که در بالا ذکر شد به شما کمک می‌کند تا روابطی ایجاد کنید که این روابط در نهایت منجر به افزایش لینک‌ها و افزایش ترافیک وب برای سایت شما خواهد شد.

ما در اینجا تنها ۲۵ استراتژی را برای شما پوشش دادیم اما گزینه‌های بسیار بیشتری نیز وجود دارد تا به شما در بهینه‌سازی سئو خارج از سایت کمک کند.

مشاوره رایگان 24 ساعته