logo

درباره آوین نت

شرکت آوین نت در سال 1387 با تمرکز بر تولید محصولات نرم افزاری تحت وب، طراحی و پیاده سازی وب‌ سایت (طراحی سایت)، میزبانی وب، بهینه سازی سایت، پشتیبانی سایت، خدمات مرتبط در حوزه ی وب تاسیس شد.
info@avinnet.com
031-33391377
اصفهان - خیابان باهنر

روبروی کوچه 27 - اسپادانا سامان

واحد فروش : 09362349036

واحد پشتیبانی : 33391378-031

info@avinnet.com

support@avinnet.com

 

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؛ نحوه کار آن

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؛ نحوه کار آن

Rate this post

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین (DirectAdmin) در کنار سی پنل

یکی از کنترل پنل‌های میزبانی وب بوده و وظایف مربوط به امور مدیریتی وب سایت، ایمیل و پایگاه‌های داده و … را به طور خودکار انجام می‌دهد و به دارندگان وب سایت راهی برای راه اندازی و مدیریت سریع وب سایت‌ها ارائه میدهد. دایرکت ادمین بر روی آپاچی نصب میشود. (جهت اطلاع از اینکه آپاچی چیست اینجا کلیک نمایید.) در صورت خرید هاست اشتراکی، کنترل پنل دایرکت ادمین روی آن از قبل برای شما راه اندازی و نصب شده است.

هاست دایرکت ادمین چیست؟

هاست دایرکت ادمین چیست؟

برخی شرکت‌ها هاست دایرکت ادمین ارائه می هند. به این معنا که پس از ثبت دامنه، شرکت هاستینگ مربوطه روی سرورهای خود، کنترل پنل دایرکت ادمین را ارائه دهد و یا شما می‌توانید با خرید هاست لینوکس و یا سرور‌های مبتنی بر لینوکس، از مزایای دایرکت ادمین روی آن بهره مند شوید. همچنین شما می‌توانید با تهیه هاست وردپرس و کنترل پنل دایرکت ادمین تواما وب سایت خود را مدیریت نمایید. (جهت اطلاع از اینکه لینوکس چیست اینجا کلیک نمایید.) برخی شرکت ها با ارائه هاست لینوکس ایران، پنل دایرکت ادمین را ارائه میدهد.

توجه داشته باشید که دایرکت ادمین روی سرور ویندوز قابل نصب نبوده و تنها مختص سرور لینوکس می‌باشد. با خرید هاست ویندوز امکان نصب و راه اندازی دایرکت ادمین را روی آن ندارید. در صورت خرید هاست ویندوز ایران شما می‌توانید از کنترل پنل‌هایی نظیر پلسک برای مدیریت سایت خود بهره مند شوید. برخلاف هاست لینوکس، بر روی سرور ویندوز شما حتما میبایست از وب سرور iis استفاده نمایید.

آیا دایرکت ادمین رایگان است؟

آیا دایرکت ادمین رایگان است؟ - دایرکت ادمین چیست

برای نصب کنترل پنل دایرکت ادمین روی سرور مجازی (vps) و یا روی هاست اشتراکی و یا سرورهای اختصاصی، نیاز به تهیه لایسنس مربوطه می‌باشد. (جهت اطلاع از اینکه vps چیست اینجا کلیک نمایید.) همچنین شما میتوانید جهت تست از لایسنس رایگان دایرکت ادمین به مدت یک ماه بهره مند شوید. همچنین در صورت خرید سرور میتوانید از شرکت هاستینگ مربوطه بخواهید دایرکت ادمین را روی سرور برای شما نصب نمایند.

در صورت ثبت دامنه ir و یا دامنه بین الملل ، شما میتوانید هاست لینوکس نامحدود، نیز تهیه نمایید.

آیا کنترل پنل دایرکت ادمین امن است؟

آیا کنترل پنل دایرکت ادمین امن است؟ - دایرکت ادمین چیست

لینوکس امن ترین سیستم عامل است، زیرا منبع باز (open source) است. هر کسی می‌تواند آن را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که هیچ اشکالی یا حفره امنیتی در آن وجود ندارد. ” ویلکینسون توضیح می‌دهد که “سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس و یونیکس دارای بهترین سیستم امنیتی شناخته شده در دنیای امنیت اطلاعات هستند. با توجه به اینکه دایرکت ادمین نیز روی سرورهای مبتنی بر لینوکس نصب می‌شود، لدا امنیت آن تا حد قابل قبولی بالا می‌باشد.

چگونه از دایرکت ادمین استفاده کنیم؟

چگونه از دایرکت ادمین استفاده کنیم؟ - دایرکت ادمین چیست

جهت ورود به دایرکت ادمین، به طور پیش فرض از طریق http: //server.ip.address: 2222 می‌توان به دایرکت ادمین دسترسی پیدا کرد. در هاست اشتراکی می‌توانید نام کاربری و پسورد خود را از شرکت مربوطه دریافت نموده و در روی سرورهای مجازی و اختصاصی از نام کاربری و گذرواژه Admin استفاده کنید (همان اطلاعاتی که در فایل usr/local/directadmin/scripts/setup.txt مشخص شده است).

پس از لاگین می‌توانید موارد زیر را در پنل خود مدیریت نمایید.

Account manager

Account manager - دایرکت ادمین چیست

در این قسمت، می‌توانید تنظیمات اصلی مربوط به سایت خود را مدیریت نمایید. امکان مدیریت فایل‌ها و فولدرهای وب سایت، تغییرات dns، تنظیمات پایگاه‌های داده، مدیریت کاربران ftp، بکاپ گیری، تغییر پسورد، مدیریت ساب دامنه‌ها و … در این بخش فراهم می‌باشد. همچنین از دایرکت ادمین به عنوان هاست بکاپ نیز میتوان استفاده نمود. علاوه بر آن در صورت نیاز به مدیری فایلهای اطلاعاتی میتوانید از دایرکت ادمین به عنوان کنترل پنلی جامع برای خرید هاست دانلود نیز استفاده نمود.

E-mail manager

در این قسمت امکان مدیریت ایمیل‌ها فراهم می‌باشد. شما میتوانید آدرس ایمیل‌های جدید ایجاد نموده و یا ایمیل‌های خود را در این قسمت مدیریت نمایید. همچنین می‌توانید تنظیمات اسپم و فورواردر‌های مربوط به ایمیل خود و… را نیز مدیریت نمایید. همچنین از دایرکت ادمین به عنوان هاست ایمیل نیز میتوان استفاده نمود.

Advanced features

Advanced features - دایرکت ادمین چیست

در این قسمت امکان مدیریت تنظیمات کلی وب سرور فراهم می‌باشد. شما میتوانید گواهینامه ssl خود، انواع MIME Type، تنظیمات مربوط به phpmyadmin و … را در این قسمت مدیریت نمایید.

System info & files

در این قسمت امکان مشاهده میزان مصرف منابع سرور و اطلاعات کلی در رابطه با عملکرد سرور فراهم می‌باشد.

Extra features

Extra features - دایرکت ادمین چیست

در این قسمت می‌توانید تنظیمات اضافی و نرم افزارها ی ۳d edition را مدیریت نمایید.

Support & help

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن هرگونه سوالی در رابطه با کنترل پنل دایرکت ادمین و نحوه مدیریت آن، در این قسمت می‌توانید به فروم‌ها و انجمن‌های مربوط به دایرکت ادمین دستیابی داشته باشید.

مزایای دایرکت ادمین

مزایای دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

این کنترل پنل دارای چندین مزیت قابل توجه است که آن را به یک رقیب جدی برای سی پنل و پلسک تبدیل می‌کند. (جهت اطلاع از اینکه پلسک چیست اینجا کلیک نمایید.)

۱. مقرون‌به‌صرفه‌بودن

مقرون به صرفه بودن - دایرکت ادمین چیست

هزینه دایرکت ادمین کمتر از سایر پنل‌های کنترل میزبان است. البته این قیمت کمتر روی عملکرد آن تأثیر نگذاشته است. با وجود قیمت پایین، دایرکت ادمین از امنیت بالایی برخوردار است و از ویژگی‌های پیش فرض بسیار خوبی برخوردار است.

۲. سرعت بهینه

مدیریت دایرکت ادمین سریع و راحت است. به دلیل حجم کم، فضای زیادی از هاست‌ها اشغال نمی‌شوند و شما کنترل بیشتری بر منابع موجود خواهید داشت.

۳. رابط کاربری جذاب و ساده

رابط کاربری جذاب و ساده - دایرکت ادمین چیست

پنل کاربری به ۶ بخش ساده زیر تقسیم شده است:

مدیریت حساب، مدیریت ایمیل، تنظیمات، نمایش اطلاعات، تنظیمات اضافی و پشتیبانی.

با استفاده از این منوی ساده می‌توانید به راحتی به بخشهای پرکاربرد دسترسی پیدا کنید.

۴. ثبات

به دلیل پایداری بالای آن، دایرکت ادمین نیاز به نگهداری کمتری دارد. همچنین از حداقل تعداد کدها استفاده می‌کند. گسترش و نگهداری آن آسان است. علاوه بر آن، زمان خرابی برنامه ریزی نشده معمولاً کم است.

۵. قابلیت استفاده

قابلیت استفاده - دایرکت ادمین چیست

دایرکت ادمین از رابط کاربری ساده خود سود می‌برد. سه دسته اصلی “حساب شما”، “مدیریت ایمیل” و “ویژگی‌های پیشرفته” همه چیز را ساده و منظم نگه می‌دارند.

۶. پیکربندی دستی

دایرکت ادمین بیشتر پیکربندی سرور را از طریق UI ارائه می‌دهد، اما کاربران دایرکت ادمین میبایست پوسته روت را به صورت دستی پیکربندی کنند. برخی از مدیران سرور ترجیح می‌دهند در مقایسه با رویکرد خودکار سی پنل، این نوع کنترل را روی پوسته ریشه داشته باشند.

۷. بازیابی خودکار

بازیابی خودکار - دایرکت ادمین چیست

نکته مهم دیگری که دایرکت ادمین ارائه می‌کند ثبات خدمات شما است. اگر مشکلی به طور غیرمنتظره ای پیش آید، دایرکت ادمین ابتدا آن را دوباره راه اندازی کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود. اگر کار نکرد، سیستم یک اعلان اضطراری برای مدیر وب ارسال می‌کند که به شما کمک می‌کند به موقع مشکل را حل کنید.

۸. پشتیبانی تیکت یکپارچه

علاوه بر پشتیبانی از ارائه دهنده میزبانی خود، می‌توانید از تکنسین‌های دایرکت ادمین مستقیماً پشتیبانی کنید. کاربران برنامه‌های Lite و پیش فرض می‌توانند از یک سیستم بلیط یکپارچه در صفحه کنترل پنل بهره مند شوند. در این صورت اگر مشکلی در دایرکت ادمین و عملکردهای آن وجود داشته باشد، می‌توانید مستقیماً از منبع کمک بگیرید.

نحوه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

نحوه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

وردپرس محبوب ترین بستر برای ایجاد وب سایت و وبلاگ در سراسر جهان است و در حال حاضر بیش از ۳۰٪ از وب سایتهای آنلاین را در بستر اینترنت تأمین می‌کند.

دلیل این محبوبیت عظیم ساده است و آن اینکه نصب آن آسان است. اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، در اینجا با آموزش نحوه نصب وردپرس در میزبانی خود با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا خواهید شد.

جهت این کار، یک پایگاه داده در پنل دایرکت ادمین ایجاد کنید.

سپس به FTP روی وب سایت خود متصل شوید.

سپس آخرین نسخه وردپرس را بارگیری کنید.

و به سرور FTP متصل شوید و پرونده‌های وردپرس را آپلود کنید.

سپس آدرس راه اندازی وردپرس را اجرا کنید.

اگر دامنه خود را به دایرکت ادمین اضافه کرده باشید، تمام این مراحل بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان نخواهد برد.

اضافه کردن ایمیل در دایرکت ادمین

اضافه کردن ایمیل در دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی برای سرور لینوکس است. شما میتوانید مراحل زیر را برای ایجاد یک حساب ایمیل انجام دهید:

وارد کنترل پنل دایرکت ادمین در نشانی اینترنتی http: // IP_ADDRESS: 2222 شوید.

روی پیوند حسابهای ایمیل در قسمت مدیریت ایمیل کلیک کنید.

برای ایجاد حساب ایمیل جدید، روی ایجاد حساب ایمیل کلیک کنید.

سپس جزئیات زیر را وارد نمایید:

  • نام کاربری
  • کلمه عبور
  • رمز ورود را دوباره تایپ کنید
  • میزان فضای ایمیل

و در انتها برای ایجاد حساب ایمیل در سرور خود از طریق کنترل پنل دایرکت ادمین بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید.

اضافه کردن دامنه و ساب دامنه در دایرکت ادمین

اضافه کردن دامنه و ساب دامنه در دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

شما به راحتی می‌توانید از طریق رابط دایرکت ادمین، ادان دامنه و زیر دامنه (sub domain) ایجاد کنید. (جهت اطلاع از اینکه addon چیست کلیک نمایید.) زیر دامنه‌ها مانند subdomain1.domain.com به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک زیر دامنه برای تصاویر خود داشته باشید، مانند images.webramz.com و …

جهت این کار به پنل DirectAdmin خود متصل شوید.

سپس به Account Manager و سپس Subdomains Management بروید.

روی دکمه ADD SUBDOMAIN کلیک کنید.

در این قسمت نام زیر دامنه را در قسمت Subdomain وارد کرده و روی دکمه ADD SUBDOMAIN کلیک کنید. زیر دامنه ایجاد می‌شود و شما آن را در لیست زیر دامنه‌ها مشاهده خواهید کرد.

نحوه آپلود و مدیریت فایل‌ها در دایرکت ادمین

نحوه آپلود و مدیریت فایل‌ها در دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

جهت این کار، وارد صفحه کنترل پنل خود شوید و روی نماد File Manager کلیک کنید.

به دایرکتوری مورد نظر که می‌خواهید پرونده‌ها را بارگذاری کنید، بروید.

روی دکمه بارگذاری پرونده‌ها در فهرست فعلی در پایین صفحه کلیک کنید.

روی بارگذاری پرونده‌ها کلیک کنید.

سپس برای انتخاب پرونده‌های مورد نظر، روی دکمه browse کلیک کنید و فایل‌های مورد نظر را انتخاب نمایید.

و در انتها روی بارگذاری پرونده‌ها کلیک کنید.

بکاپ فایل‌ها در دایرکت ادمین

بکاپ فایل‌ها در دایرکت ادمین - دایرکت ادمین چیست

جهت این کار، به پیوند ایجاد / بازیابی پشتیبان‌ها بروید و روی آن کلیک نمایید.

برای ایجاد بکاپ برای حساب، به پایین پیمایش کنید و روی دکمه ایجاد بکاپ کلیک کنید. با این کار نسخه بکاپ برای آن حساب ایجاد می‌شود.

برای دانلود نسخه پشتیبان در رایانه، روی جدیدترین نسخه بکاپ کلیک کنید.

سپس روی ذخیره کلیک کنید تا پرونده در سیستم شما ذخیره شود.

پس از اتمام بارگیری، روی گزینه بستن کلیک کنید.

 

مشاوره رایگان 24 ساعته